Pitajte bilo kog fitnes eksperta da vam navede nekoliko uobičajenih prepreka pri vežbanju, i uvek će navesti dehidrataciju kao jednu od najčešćih. Voda vam je nophodna da biste vežbali, a ipak toliko žena provodi dane u potpunoj dehidrataciji. Na kraju krajeva, možda čak i ne znate da ste dehidrirali. Da biste rešili taj problem, psiholozi vežbanja navode znake prema kojima možete da zaključite da li vam nedostaje vode u organizmu.

Imate glavobolje

Ukoliko se ne nalivate vodom po ceo dan, vaše telo konstantno gubi tečnost. To znači da takođe gubite neophodne soli poput sodijuma i potasijuma koji se nalaze u tečnosti koju gubite.  Ono što je bitno jeste da te soli zapravo menjaju hemijski sastav vaše krvi. Shodno tome i vaš mozak postane mnogo osetljiviji na tu promenu, a to rezultira glavoboljom. Da li vam to ima smisla? Glavobolje se čak pogoršavaju u zavisnosti od toga koliko vode gubite. Što više vode gubite više opada zapremina vaše krvi, te do mozga dopire manje kiseonika. Vaši krvni sudovi se šire i pogoršavaju vašu glavobolju, tvrde stručnjaci.

Mokraća vam je izrazito žuta

Pomalo odvratno, zar ne? Ali istina je. Ovo se događa zato što vaš urin ima previsoku koncentraciju štetnih sastojaka. Kada ste hidrirani, štetni sastojci se izbacuju mnogo efikasnije. Ali kada nemate dovoljno tečnosti u telu ove štetne materije ostaju u vašem organizmu.

Imate zatvor

Opet, odvratno, Ali ipak i ovo je potpuno istinito. A razlozi su slični. Vidite, voda vam pomaže da izbacite štetne materije putem debelog creva. Ali ako nemate dovoljno vode u organizmu, nećete se efikasno rešiti ovih materija. Zato i imate zatvor.