Fosfor je za ljudski organizam izuzetno bitan mineral. On sam čini čak 1odsto sveukupne telesne težine.

Znakovi nedostatka fosfora u telu prepoznaju se slabim i lomljivim kostima, problemima sa zubima, gubitkom apetita, nervozom, umorom i gubitkom kilograma (ali ne na dobar način). Srećom, nedostatak fosfora u telu nije baš uobičajena pojava budući da se nalazi u velikom broju namirnica - mesu, orašastim plodovima, mahunarkama, mlečnim proizvodima, suncokretovim semenkama, pirinču i krompirima.

A evo i što sve dugujemo dovoljnom unosu fosfora u organizam:

- Jačanje kostiju mu je jedna od najbitnijih uloga. Oko 85 odsto sveukupnog fosfora iz tela nalazi se u kostima. On u saradnji sa kalcijumom čini vaše kosti jakim i izdržljivim, a čak pomaže u poboljšanju gustoće kostiju kod osoba koje pate od osteoporoze.

- Niacin i riboflavim su dva vitamina B koji su odlični za vašu energiju, raspoloženje i neuruloške funkcije. A ovim vitamina treba fosfor kako bi se apsorbirali u organizam. Osim kod ovoga, fosfor reguliše probavu i pomaže metabolizmu.

- Iako se uz ljudsku snagu najčešće povezuju proteini, mnogi minerali doprinose snazi tela, a fosfor je jedan od njih. Fosfor se bori protiv slabosti mišića i umora, zahvaljujući njemu ste aktivniji, izdržljiviji i puni energije.

- Fosfor je zaslužan i za hormonalnu ravnotežu jer upravo on uravnotežuje hormone u organizmu. Ovo je posebno bitno ženama koje muče predmenstrualne i menstrualne tegobe jer uravnoteženi hormoni mogu znatno umanjiti takve simptome.

- Svi, a posebno deci u razvoju treba dovoljne količine fosfora jer on pomaže u razvijanju kognitivnih funkcija mozga. Za rad mozga fosfor je bitan i iz razloga što osigurava dovoljne količine ATP-a ili adenozin trifosfata, a mozak koristi čak trećinu telesne energije.