Postpraznični period naveo nas je da više razmislimo o dijetama koje su zaista podjednako zdrave ali i efikasne. Tako je tim nutricionista otkrio deset pravila ishrane kojih se treba držati ako želite da izgubite kilograme, a ne ugrozite svoj organizam.

1. Ne žurite!

Dobre dijete ne skidaju više od jednog kilograma na nedeljnom nivou. Ako počente da gubite više od tog iznosa znači da ste zapravo počeli da gubite mišićno tkivo, što nikako nije zdravo!

2. Izbacite šećere, ne masti!

Mnoge dijete koje spadaju u grupu boljih ističu da je mnogo bolje iz ishrane izbaciti šećere nego masti. Vaše telo skladišti višak šećera koji se nalazi u ugljenim hidratima poput testenine i hleba, podjednako kao i masti. Ali dobre masti pomažu vašem organizmu i ključne su za dobro zdravlje. Dijeta bez masti izazvaće umor, glad i mrzovolju, i neće vam pomoći da održite u normali gubitak kilograma.

3. Ne preskačite doručak!

Kvalitetan doručak ključni je obrok koji će obezbediti funkcionisanje organizma tokom celog dana. Sve dobre dijete preporučiće da vam dan počne unosom kvalitetnih proteina, dovoljnom količinom dobrih masti i zdravim ugljenim hidratima.

4. Napravite raspored obroka!

Sve uspešne dijete podrazumevaju regulisanu količinu i raspored obroka tokom dana.

5. Promenite životne navike!

Efikasan plan gubitka kilograma obuhvata i promenu određenih životnih navika. Na primer, svaki nutricionista će vam pre preporučiti 3 dana nedeljno vežbanja, nego upotrebu određenih šejkova i drugih dijetetskih preparata.

6. Kombinujte proteine i uglenje hidrate!

Ključ uspešne dijete kojom ćete održati željenu kilažu leži u niskom nivou šećera u krvi. Ako jedete proteine u kombinaciji sa ugljenim hidratima, rezultat je zagarantovan.

7. Izbalansirajte ishranu!

U okviru dobrih dijeta sve grupe namirnica moraju biti zastupljene. Balansirana ishrana podrazumeva raznovrsnost hrane.


8. Nemojte brojati kalorije!

Računanje kalorija je zastareli način držanja dijete, a ujedno se pokazalo da je i neefikasan. Jedan obrok koji podrazumeva nemasni niskokalorični mafin i latte dodaće vam nekoliko stotina grama više nego obrok u okviru kog ćete pojesti kajganu sa malo slanine i šolju čaja.

9. Krećite se!

Dobra dijeta takođe podrazumeva što više kretanja. Fizička aktivnost je preduslov za gubitak kilograma!

10. Izbegavajte fabričku hranu!

Svaka dobra dijeta savetovaće vam da izbegavate hranu napravljenu u fabrici. To zapravo i nije hrana, već koktel hemikalija koje se zadržavaju u organizmu. Sve što sami možete da napravite u kuhinji nemojte kupovati.