Bez obzira na to jeste li tek završili faks, volontirate ili ste na početku svog poslovnog puta, važno je znati raspolagati informacijama koje će vas izdvojiti iz mase i predstaviti kao sposobnu osobu pred kojom stoji karijera kakvu bi svi želeli.

Privucite pažnju

U kojem god području radite, bitno je da vas ljudi primete, ali i zapamte. Ništa nije bolje od osobe koja govori prave stvari u pravom trenutku. Nećete biti napadni, ali svakako ćete svima oko sebe dati do znanja da ste u svakom trenutku pripremljeni, čak iako ne delujete tako. Mali trik – kada nešto izlažete na sastanku, trudite se držati olovku. Naime, dokazano je da ona tokom razgovora ima hipnotizirajuću moć, a ako želite reakcije, crtajte po ploči jer slikovita priča privlači ljude da učestvuju u njoj.

Izađite iz svoje sigurne zone 

Je li vam se dogodilo da kada vam se bliži neki zadatak koji je za vas potpuno nov zbog toga osećate grč i želju da ga zaobiđete ako je ikako moguće? E pa u toj situaciji postoje dve grupe ljudi. Jedni koji beže glavom bez obzira jer se boje da ne pogreše i oni koji se boje, ali rizikuju jer žele pokušati. Jasno vam je da morate pripadati drugoj skupini ako se želite razvijati i uspeti. Što se češće budete hvatali u koštac s nepoznatim situacijama, bićete sigurniji, sposobniji i spremniji rešiti svaki problem koji se nađe pred vama.

Ne dramite 

Jeste li ikada poslali pogrešan mejl šefu ili klijentu? Ili izdali pogrešan račun ili ste nešto drugo zabrljali? Ohladite se! Greške se događaju i najboljima, zato naučite iskulirati se i ne živcirati se previše.

Prihvatite krivicu

Ljudima je jedna od težih stvari prevaliti preko usana ono teško izgovorivo “oprosti” i prihvatiti da su pogrešili. Profesor menadžmenta na Stanfordu Robert Sutton napisao je knjigu “Good Boss, Bad Boss” u kojoj daje recept za delotvorno izvinjavanje – Prva stvarkoju treba napraviti jeste prihvatiti krivicu za svoju grešku umesto da je ulepšavate jer time samo stvarate iluziju da sve držite pod kontrolom. On je otkrio da ljudi koji se znaju izviniti i priznati svoje greške imaju bolju reputaciju i veći uspeh.

Samoća je ponekad korisna

Koliko god želeli biti dobri u tome što radite, vaša svakodnevna produktivnost je ograničena. Milion zadataka, predugačak popis svega što morate napraviti i gomila papira na stolu. Od same priče hvata nas panika, ali istraživanja ukazuju na to da je u takvim trenucima najbolje da na nekoliko minuta ostanete sami sa sobom, bez nepotrebnih pitanja, negativnih kolega, dečka ili roditelja. Zato nađite svoju mišju rupu, sakrijte se, a potom nastavite punom parom.

Pozitivan stav 

Vaše mišljenje, stav i energija itekako uteču na posao. Savetnici za zapošljavanje kažu da mnogi šefovi u svoj tim biraju ljude vedrog duha jer im je to iznimno važno. Naravno da svako ima loš trenutak, ali trudite se na svaki problem gledati pozitivno te ga tako i predstavljati. Suradnici će tada u vama videti osobu koja je sposobna voditi ih i rešiti svaki problem, a tu sposobnost nema mnogo njih.

Eksperimentišite

Čak je i u poslu potrebno izaći iz okvira i isprobati različite stvari koje će vas učiniti iskusnijim. Iako vam sada ne deluje tako, čak i deljenje letaka ili prodaja nekih proizvoda može vas dovesti u puno bolji položaj u odnosu na kolege. Imaćete znanje, praksu i više sposobnosti koje će vam kad-tad zatrebati.

Izvor: Cosmopolitan.hr