Svoju ljubav prema marketingu i digitalnom svetu Ivana je spojila i pretvorila u uspešan biznis, a njena agencija „Pineapples“ svakodnevno pomaže modnim brendovima da njihove društvene mreže izgledaju savršeno baš poput svetskih.

Kako ste došli na ideju da se posvetite digitalnom marketingu?

Odrasla sam u porodici gde su digitalne komunikacije uobičajen način komunikacije, a marketing je oduvek bilo zanimanje kojim sam želela da se bavim. Posle završetka studija shvatila sam da želim da mi radni dan bude kreativan, dinamičan i da ne podrazumeva svakodnevni odlazak u kancelariju. Takođe, želela sam da radim samo sa onim brendovima i ljudima u koje verujem. Digitalni marketing se sam nametnuo kao odgovor na zamisao mog idealnog posla. 

Koji je tačno vaš posao? Opišite nam jedan svoj radni dan?

Moj posao je da se brinem o ukupnom nastupu klijenta na digitalnim medijima. To podrazumeva kreiranje biznis plana, strategije nastupa, organizovanje slikanja, komunikacija sa štampanim medijima, pisanje copyja, kreiranje kampanja i objavljivanje materijala na digitalnim medijima. Moj dan počinje oko 6 ujutru. Jutro je moj omiljeni deo dana i trudim se da uživam u njemu tako što čitam i meditiram. Od kako sam počela da deo jutra odvajam za sebe, moja poslovna efikasnost se poboljšala i tokom celog dana sam raspoložena i na potencijalne stresne situacije gledam mnogo trezvenije. Radni dan mi počinje u 9 sati tako što na Trellou napravim spisak stvari koje treba u toku dana da uradim i poređam ih po prioritetima. Tek posle toga odgovaram na mejlove i bavim se stvarima sa kreiranog spiska. 

Da li je bilo komplikovano otvoriti agenciju, šta vam je sve bilo potrebno?

Otvaranje agencije u birokratskom smislu nije komplikovano. Priprema za otvaranje je zahtevna, a ona podrazumeva da dobro razmislite šta je to što želite od svog posla i da napravite biznis plan gde ćete jasno definisati svoje ciljeve za naredne godine. Moj savet je da izaberete knjigovođu koji će vam preporučiti odgovarajući model poslovanja prema vašim zamislima. Morate biti spremni da ćete na početku imati malo finansijskih sredstava. Najbolje bi bilo da pre nego što date otkaz na prethodnom poslu uštedite iznos od najmanje tri plate da biste bili rasterećeni.

Koji su najveći izazovi sa kojima ste se do sada susretali?

Svaki dan je izazov, ukoliko ga prihvatite da iz njega nešto naučite i saznate nešto novo o sebi. Moj najveći izazov bio je kako spojiti posao i bebu posle porođaja. Bilo bi mi nemoguće da ovaj izazov savladam bez podrške supruga. U međuvremenu sam dosta naučila o efikasnoj organizaciji. Beba lepo raste, a posao ide u dobrom smeru. :) Jedan od većih izazova pre porođaja bilo mi je i angažovanje asistenata. Nisam osoba koja uživa u šefovanju, već u prijateljskom odnosu. Radeći za druge shvatila sam da najviše i najkvalitetnije možemo da proizvedemo ukoliko smo u harmoniji sa svojim radnim okruženjem u koje imamo poverenje. Želela sam da stvorim takvu radnu atmosferu i od svojih asistenata sam napravila poslovne partnere. 

Da li ste išli na neke posebne edukacije? Koje veštine bi trebalo da poseduje jedan ekspert za digital?

Moji klijenti su pretežno iz modne industrije što je zahtevalo nadogradnju mog postojećeg znanja u potpuno drugačijem smeru marketinga. Tek kada počnete da radite u struci, vidite u čemu ste dobri i u čemu niste, i u kom smeru želite da se razvijate. Copywriting je jedna od veština koju je potrebno posedovati.

Zbog čega je vaš posao zanimljiv, drugačiji od drugih i zašto biste ga preporučili drugima?

Kada se bavite digitalnim marketingom, možete da radite sa bilo koje tačke na Zemlji, pod uslovom da imate dobar internet. Možete sami da organizujete svoje vreme i svoje obaveze, i to je njegova velika prednost. Za moj posao specifično je to što među prvima imam priliku da vidim nastanak novih kolekcija, kako ih dizajner ili dizajnerka kreiraju i neretko uključe u sam proces stvaranja. 

Top 3 savetaza društvene mreže

Koje su najveće greške koje pravimo pri objavljivanju fotografija i postova na društvenim mrežama?

Ključan sastojak za svaku dobru sliku i copy je iskrenost. Zvuči paradoksalno tako nešto promovisati na društvenim mrežama, ali to samoj objavi i profilu daje trajnost. Upravo su najtrajniji i najuspešniji profili onih korisnika koji su iskreni i koji svakoj slici daju dodatnu vrednost, sa minimumom self-promocije. 

Koliki je idealan broj postova na dnevnom nivou?

Idealan broj je onaj koji je u skladu sa vašim kapacitetima. Potrebno je napraviti plan objava i definisati ciljeve koje želite da postignete sa samim slikama, sabrati koliko materijala za objave imate. Ukoliko imate dovoljan broj slika da svaki dan objavite jednu ili tri fotografije, to je super. Ukoliko ste ograničeni sa brojem fotografija, u tom slučaju je potrebno pametno ih rasporediti tako da razmak između njih bude što manji, dok ne stignu nove slike. 

Na šta treba posebno da obratimo pažnju ako želimo da povećamo broj pratilaca na Instagramu?

Redovnost u objavama, a to nas vraća na prethodno pitanje. Takođe, moja preporuka je da objave unapred isplanirate posredstvom aplikacija i vidite kako će vaš feed izgledati kada se te slike objave. 

Tekst: Spomenka Marić