Da vam odmah kažemo suštinu: neki naizgled bezazleni, a toliko uobičajeni postupci na radnom mestu (na primer, uvijeno obraćanje kolegama ili završavanje svake rečenice u mejlu znakom uzvika) i te kako mogu da ugroze vašu poziciju na poslu i potencijalni napredak.

"Žene umeju da se ponašaju na određeni način zato što ne žele da ih nazovu agresivnim ili (ne daj bože) ku*kama“, kaže Pegi Klaus, kouč za liderstvo i komuniciranje, autorka knjige The Art of Tooting Your Own Horn Without Blowing It. Nažalost, ako ste stalno nedovoljno asertivni ili pak previše oduševljeni, kolege mogu da počnu da vas smatraju nepouzdanom ili neprofesionalnom. Međutim, ako prekinete začarani krug ponavljanja ove sledeće tri navike, imate dobre šanse da napredujete u karijeri.

Pričate okolišući i sa određenom dozom bojaznosti

Primer: "Znam da si zauzeta, ali molim te, ako ti nije problem, da li bi ikako mogla da se nađeš sa mnom ovog popodneva?“

Dakle, ako imate pitanje za svog nadređenog ili kolege, samo jasno recite šta vam treba. ''Ako niste direktni, najverovatnije nećete dobiti ono što vam treba“, kaže Klausova.

Žene ponekad umeju da okolišaju kada su u pitanju zahtevi, a to je posledica toga što su tokom života uglavnom uslovljavane da budu predusretljive. Međutim, kada ste previše pažljivi, može da deluje kao da ste preterano popustljivi ili da ste ulizica, što pak dovodi u pitanje vaše samopouzdanje i vaše kvalifikacije. Kolege onda mogu da se pitaju da li imate vere u sebe, odnosno da li ste sposobni da radite na važnim projektima.

Zato, kada pitate, trudite se da vam pitanja budu kratka i jasna: ''Da li možemo da se nađemo ovog popodneva? Trebalo bi da prodiskutujemo to, to i to.“ (Kad smo već na ovoj temi - izbacite Žao mi je iz rečnika, tj. sačuvajte te tri reči za prilike kada tako zaista i mislite.)

Nastavak na sledećoj strani...