Loren Mailijan je preduzetnica, autorka i jedan od voditelja u dokumentarnoj onlajn seriji Kako da napustite svoj dnevni posao (How to quit your day job). Sa nama je podelila vrlo korisne savete kako da se zauzmete za sebe na radnom mestu i krajnje je vreme da ih dobro proučite i naravno  - primenite! Krećemo!

Naglasite svoje kvalitete

Bila sam model kada sam bila tinejdžerka tako da sam naučila dosta o poslovanju i brend menadžmentu vrlo rano. Kada sam napunila 21 godinu već sam imala svoju kompaniju koja se bavila proizvodnjom vina. Nadgledala sam sve - od web strategije do konkretnih operacija - ali sam i dalje brinula da me starije kolege neće ozbiljno shvatati. Pošto sam smatrala da će zbog mojih godina da prenebregnu moju profesionalnost, trudila sam se da itekako naglasim moja dostignuća i konkretno dokažem da sam sposobna i pametna. Tada su ljudi počeli da me cene.

Počnite sa činjenicama

Bilo je mnogo slučajeva da sam tokom karijere želela da donesem odluku baziranu samo na osećaju u stomaku, ali se nisam usudila da progovorim. Znala sam da reči 'Ne bih rekla da ovo ovako treba' neće ništa da postignu (pogotovo zato što ljudi generalno smatraju da žene deluju impulsivno, da bi se naknadno predomislile). Zato sada, kada imam neki predosećaj, uvek se trudim da se dokopam statistički dokazanih činjenica i pravih informacija koje će da potvrde moj instikt. Ukratko - ako želite da budete ubedljivi, morate da imate smislene argumente.   

Prilagodite svoju publiku

Vrlo je važno da znate kome i kako se obraćate. Obratite pažnju na to kako ljudi pišu mejlove. Jedna osoba će koristiti gomilu smajlija i fraze poput 'Pozz, čujemo se uskoro'. Druga će da napravi dobru strukturu i odjavi se sa 'Srdačan pozdrav'. Sve se svodi na to kako ste prilagodili formu sadržine. To ne znači da morate da menjate ko ste. U mom  slučaju je i dan danas način na koji pričam sa svojim prijateljima u marketingu različit od načina na koji pričam sa nekim privatno. Zato uvek stanite i razmislite pre nego što npr. kliknete send.

Prizovete svoju unutrašnju šeficu

Jedna od najtežih stvari koje mi je trebalo malo više da naučim je ta da ne mogu da stignem da uradim sve sama. To samim tim znači da moram da razumem i verujem ljudima kojima sam se okružila. Trenutak poverenja u svoje kolege je jako bitan momenat kvalitetne raspodele posla. Možete takođe da se upitate: kako bi moja šefica reagovala u ovoj situaciji? Kako ona donosi odluke u kriznim situacijama? Pronađite tu unutrašnju snagu i sve je češće primenjujte na radnom mestu.