Čini vam se kao da neprestano jurite sa zadatka na zadatak, dok vam vreme izmiče kroz prste. Izgleda da postoji način kako da ga obuzdate, primenite optimalni tajming za svaku obavezu. Predstavljamo vam pametan način da organizujete svoj radni dan. Nauka je otkrila kako da preuzmete kontrolu nad sopstvenim vremenom i zapravo svim ostalim.

7.30 - Probudite se uz „Coldplay“

Muzika uspeva da razbistri jutarnju pospanost i čini vas manje namćorastim. Psiholog Dejvid Grinberg otkrio je da pesma Viva la vida ima savršenu kombinaciju tri elementa za idealno buđenje: počinje lagano i postupno se pojačava, a ima pozitivan tekst i brz tempo. Isprobajte i „Clean Bandit’s“ Rather be ukoliko vas od ideje buđenja uz „Coldplay“ zaboli glava.

7.45 - Istegnite se

Imate bar jednu totalno zen prijateljicu koja praktikuje jogu. Probajte i vi, joga ne služi samo da biste nožnim palcem dohvatili nos, već ima i drugih benefita. Prema istraživanjima, nivo kortizola, hormona stresa, znatno je manji kod ljudi koji svakodnevno upražnjavaju jogu. Najbolja za početak dana je poza dete, kada spustite glavu na pod i telo između nogu savijenih u kolenima na kojima klečite. Ovakav položaj pritiska nerv vagus koji kada je stimulisan podstiče pokretanje procesa odmaranja i varenja u nervnom sistemu, što smanjuje nivo kortizola. Jutro bez stresa već obećava dobar nastavak dana.

9.35 - Sredite svoju listu obaveza

Ovo bi trebalo da bude prva stvar koju ćete uraditi kada stignete na posao. Višegodišnja ispitivanja pokazala su da postavljanje konkretnih ciljeva za 15 procenata uvećava šansu za ostvarenje. Postavite sebi zadatke i napravite dnevni cilj. Da biste se lakše bacili na posao, osmislite nagradu koja vas čeka naposletku. Ovakva unutrašnja inspiracija daće vam više poleta nego samo osećanje da morate da završite posao zato što vam je to neko drugi naredio.

11.00 - Napravite pauzu

Dobre vesti: jutarnja pauza vas čini produktivnijim u popodnevnim satima. Istraživanje sprovedeno na 959 radnika pokazalo je da su efikasniji i imaju više energije oni koji su pauzu pravili pre podneva od onih koji su to činili po podne. Da sve bude još bolje, trebalo bi da pojedete i štanglu crne čokolade, jer pojačava memoriju i podiže endorfin. Živela nauka!

11.17 - Ponovo na posao

Idealno trajanje pauze je 17 minuta. Najproduktivniji su radnici koji prave tačno toliku pauzu, ali samo ukoliko se udalje od monitora.

12.04 - Društvene mreže

Nikako da završite svoju listu. Možda je krivac vaš telefon koji vam odvraća pažnju. Prosečni korisnik otključa svoj telefon oko 80 puta dok oni ozbiljniji to urade čak 130 puta u toku dana. Eksperti kažu da je mnogo bolje da odredite posebno vreme za pregledanje telefona umesto što reagujete na svaku notifikaciju. Od 12 do 13 sati je udarno vreme za Instagram, tada mu se posvetite uz ručak, pored koncentracije imaćete i više lajkova.

13.04 - Zagrejte se

Imate dugačak i važan popodnevni sastanak. Nemojte celu pauzu za ručak potrošiti na sedenje za stolom. Pokrenite se, brzi hod ili 20 minuta vežbanja pokrenuće vam cirkulaciju i pripremiti vas da aktivno i efektivnije obavljate popodnevne zadatke. Razbudite svoj organizam recimo pred neku važnu prezentaciju i dokazano ćete imati bolje rezultate.

15.10 - Vreme je za kafu

Kofeinu je potrebno 20 minuta da pruži svoje dejstvo, kada ovo znate možete bolje da isplanirate popodnevni kofeinski podstrek. Ako imate sastanak na kome je potrebno da budete brzi i dosetljivi, kafu popijte na vreme kako bi imala najveći efekat u datom trenutku. 

Nik Litlhels, ekspert za spavanje i produktivnost, pored važnosti vremena kada konzumirate kafu ističe i da je najbolje kombinovati je sa čokoladom, tako da bez griže savesti možete uživati u svojoj omiljenoj moki. Šlag slobodno možete da izostavite, njegov efekat (osim na nabacivanje kilograma) nije dokazan.

16.05 - Brainstorm

Prihvatite snagu preduzetnika u sebi i istražujte nove ideje dok ste umorni. Nasuprot problemima koji iziskuju analizu i stabilnost, nove ideje i pitanja koja zahtevaju da se upustite u nepoznato bolje se rešavaju na kraju dana. Tada je studioznost manja, ali kreativnost veća.

18.00 - Prestanite da pišete mejlove

Niko ne želi da primi mejl nakon što se isključio sa kompjutera i krenuo kući. Najverovatnije odgovori neće ni stići, a ukoliko ih dobijete velika je mogućnost da budu užurbani i nekvalitetni. Najveći broj odgovorenih mejlova se pošalje u prepodnevnim satima. Tada su svi spremni da se posvete pitanjima koja im stižu. Sačekajte jutro, sačuvajte draft za sutra pa se možda setite još nekog važnog detalja i neka to bude prva stvar koju ćete obaviti sledećeg dana.

Na sledećoj strani pročitajte primer lošeg tajminga na poslu...