Budite ravnodušni

Lovci na glave uglavnom iniciraju kontakt i-mejlom ili porukom na LinkedInu. „Nikada ne odgovarajte istog trenutka“, upozorava Smit. „Brz odgovor će me naterati da razmislim zašto ste to uradili odmah, što će me dovesti do zaključka da imate previše slobodnog vremena, ne radite ništa ili ste jednostavno očajni.“ Čini li vam se ovo poznato? Nama liči na pravila koja upražnjavamo pri flertovanju.

Potez

Odgovaranje u periodu do 48 sati pošto ste primili poruku je sasvim prikladno. „Ukoliko ne dobijem povratnu reakciju od osobe u tom vremenskom periodu, shvatiću to kao da ne postoji dovoljno zainteresovanosti i potražiću nekog ko želi da zna šta sve imamo da ponudimo“, tvrdi Loren Drus, partner u regrutskoj agenciji Cedar zaduženoj za brendove poput Soho House i Jimmy Choo.

Briljirajte na (pivo) testu

Ukoliko ste poslali CV i regrut je zadovoljan, sledeća stanica je uglavnom neformalna kafa koja će im pomoći da odluče žele li da vas pošalju pred svoje klijente. „Znam da će kandidat umeti da uradi svoj posao. Ono što me sada zanima jeste da li umeju da komuniciraju, da ćaskaju. Da li su zanimljivi? Isto je kao kad idete na pivo sa nekim koga ne poznajete“, dodaje Smit. Budimo jasni - nemojte zaista naručiti pivo!

Potez

Ne budite nestrpljivi i željni dokazivanja. Takođe, ne zaboravite za posao u kojoj industriji su vas pozvali. „U zabavnoj industriji ljudi ne nose odela. Bio bih sumnjičav kada bi se neko pojavio tako obučen“, napominje Smit. Ukoliko ipak radite kao advokat, odelo je više nego poželjno čak i na kafi.

Budite pažljivi

„Neki ljudi sebe nazivaju lovcima na glave, ali zapravo nemaju klijente za koje regrutuju ljude. Umesto toga, oni će otvorenim konkursima dostupnim na internetu slati vaš CV“, kaže Drusova. „Budite pažljivi. Čuli smo priče o ljudima čije su se radne biografije pojavljivale na stolovima njihovih trenutnih šefova.“

Potez

„Ja bih za svaki slučaj upitala regruta da li je u saradnji sa klijentom i da li je njihova saradnja javna“, kaže Drusova. Ovo može pomoći da vidite kolike su šanse da će vam oni pronaći posao. Pravilo je da, ukoliko agencija sa klijentom poseduje iskren odnos, regrut vam može reći više o kompaniji. „Takođe, važno je da budete direktni. Nagovestite da ne želite da vaš CV šalju na druga mesta pre nego što vas prethnodno o tome ne obaveste. Zaista ne želite da vaš CV završi na svim stranama sveta“, dodaje Brajsova.

Piše: Džesika Povel

Priredila: Violeta Vasiljević