Zvoni vam telefon. Javljate se. Veseo glas vam govori sledeće: „Zovem vas kako bih vam ponudio posao. U pitanju je dobra plata, kao i mogućnost napredovanja.“ Posle toga se budite. 

Lov na glave zaista zvuči kao nešto što se dešava samo u snovima. Međutim, to nije toliko nerealno kao što vi zamišljate. Zapravo svakodnevno se „ulovi“ više ljudi nego što možete i da zamislite jer je sada na društvenim mrežama vrlo lako pronaći i prepoznati talentovane ljude. Nedavna anketa pokazala je da čak 97% regruta koristi LinkedIn* u svojoj potrazi za dobrim kandidatima. Nemate profil na ovoj mreži? Prestanite sa čitanjem, napravite ga, zatim se vratite ovom tekstu.  

Kako statistike pokazuju**, već imate dobre šanse da budete ulovljeni - 10% više žena na ovaj način pronalazi posao nego kada su muškarci u pitanju. Pa, pitate se kako da postanete dobar mamac? Pitali smo najbolje... 

Budite fini prema novajlijama

Prvo i osnovno pravilo kako da vas lovci na glave zapaze jeste da vas preporuče ljudi iz njihove poslovne mreže. „Provodim dosta vremena upoznavajući profesionalce iz branše i osluškujem u potrazi za hvaljenim imenima, novim ljudima sa dobrom reputacijom“, napominje Muhamed Mirza, direktor Luxury Recruit agencije koja je zadužena za pronalazak ljudi za Chanel i Ralph Lauren i koja je otkrila osobe koje su danas menadžeri ili kreativni direktori za neke od najpoznatijih brendova sveta. Nije važno zadobiti poverenje samo svog nadređenog. „Vrlo mi je važno šta o nekome misle njegove kolege“, kaže Mirza. „Najviše toga možete saznati o kandidatu iz priče najslabijih karika iz njegovog tima.“ Zanimljivo. Šta mislite o tome da se sutra uputite na kafu sa svojim kolegama?

Potez

Ne dozvolite bivšim kolegama da vas zaborave. Pošaljite im mejl ili ih nazovite jednom u šest meseci. „Javna preporuka dodaje kredibilitetu“, kaže Nil Smit, osnivač i glavni odgovorni direktor Robert Lindsay Associatesa, čiji je posao da pronalazi talentovane ljude za kompanije kao što su BBC, ITV I Pinewood. „Svaki put kada završim posao sa klijentom zatražim mu da mi da preporuku.“ Ovo možete uraditi na LinkedInu, tako što kliknete na tačkice pored profil fotografije i kliknete na „Request a recommendation“. Davanje preporuke drugima takođe vam može biti od pomoći. „Uvek pogledam kod kandidata i to koje su ga osobe preporučile. Među njima takođe se nađe dosta talentovanih ljudi i profila vrednih gledanja.“ Karma!

Budite vidljivi

„Želite da ljudi iz vaše branše čuju za vas, ali i da regruti mogu da vas pronađu na Googleu, zato morate redovno ažurirati svoj profil na LinkedInu. Važno je takođe i da posećujete događaje, tvitujete, pišete blog, jer u suprotnom niko neće znati ko ste“, tvrdi Smit. Da li vas je pogodila bomba istine?

Potez

„Ponudite svojim nadređenima da budete moderator nekog kompanijskog događaja. To ne mora biti veliko dešavanje, čak i male prezentacije biće dovoljne“, predlaže Smit. Ukoliko vaša kompanija ne pruža ovakvu mogućnost, stvorite je sami. „Nedavno sam regrutovala globalnu direktorku socijalnih medija za veliki kozmetički brend. Ljudi koje ja lovim izdvajaju se po svojim privatnim projektima. Ona ima svoj blog, vodila je nekoliko privatnih kampanja i tako stekla poverenje na hiljade ljudi. Nezavisne i snalažljive osobe su nam potrebne“, kaže Sofija Brajs, konsultant u regrutskoj agenciji Better Placed Ltd, čiji su klijenti Samsung, HSBC i Innocent. 

Budite specifični

U slučaju da nekome i dalje nije jasno - LinkedIn je veoma bitna društvena mreža. Peni Lorens, zamenica direktora u Oxfam GB, odgovorna je za pronalazak talentovanih ljudi, a svoju poslednju veliku saradnju ostvarila je posredstvom LinkedIna. „Nas privlače merljiva postignuća. Činjenica da ste vi učestvovali u prikupljanju novca je odlična. Međutim, na profilima kakve ja tražim pisaće: ,Utrostručio sam prihode svoje organizacije u periodu od 18 meseci’.“

Potez

„Tip ljudi koji će biti ulovljeni su oni sa jasnom karijernom progresijom. Neke organizacije su specifične kada je vremenski okvir stagniranja u pitanju“, navodi Brajsova. „U svojoj biografiji na LinkedInu napišite tačno kada su vam se desila unapređenja tokom rada. Iako sve vreme radite u istoj firmi, ovo će razbiti monotoniju vašeg profila i pokazati da ste sposobni za konstantan napredak.“

Nastavak vas čeka na sledećoj strani...