Iako je važno da znate kada da tiho podnesete prepreke u svojoj karijeri, to ne znači da treba da dozvolite da vas neko gazi. Evo kako da izbalansirate momente kada treba da se suzdržavate i one kada treba da se izborite za svoju poziciju 

Poznate i uspešne žene se ne plaše da kažu šta misle, ali većina nas ostalih će se izvinjavati čak i kada nismo ništa pogrešile radije nego da istaknemo tuđu grešku na radnom mestu. Možda mislimo da tako nećemo izgledati kao cinkaroši ili se plašimo loše reputacije, ali je realna činjenica da nas okruženje ne može i neće poštovati ako prvo ne počnemo da poštujemo sami sebe. Istraživanja su pokazala da će u grupi, tačnije u radnom okruženju, žene u većini slučajeva prećutati u određenoj situaciji, dok bi većina muškaraca tada rekla otvoreno šta misli i želi. Čini se da su žene previše uplašene da se otvoreno izjasne čime apsolutno ne podržavamo same sebe.

Razlog tome može se kriti u dugoj i još postojećoj nejednakosti u raspodeli posla između muškaraca i žena. I dalje većinu vodećih pozicija drže muškarci pa možda iz tog razloga žene nisu razvile veštinu samouverenog govora. Umesto toga često se zatvaramo i izražavamo pasivnim vidom komunikacije što može dovesti do nezadovoljstva i psihičkog disbalansa. Pomislite same koliko ste puta bile u situaciji da biste rado nešto otvoreno rekle, ali to niste učinile.

Posle toga se niste osećale ispunjeno i sigurno u to da ste uradile pravu stvar, već vas je još i mučilo to što ste svesne da je trebalo nešto da preduzmete. Čega se toliko plašite? Za početak prestanite da razmišljate o otvorenom govoru i zauzimanju za sebe kao lošoj stvari jer ako se ne izborite za sebe kako možete očekivati da postignete ono što želite. Nemojte dozvoljavati da vas neko gazi samo zato što niste smeli da se obratite. A evo kako to i da postignete.

Situacije u kojima bi definitivno trebalo nešto da kažete jesu one koje direktno ugrožavaju vašu poziciju. 

Otimanje zasluga 

Ako se desi da na poslu imate kolegu ili koleginicu koja se konstantno meša u vaš posao i još se na kraju završenog posla hvali vašim plodovima rada onda definitivno ne smete dozvoliti da to prođe neopaženo. Naravno, svaku situaciju treba sagledati objektivno i nikada u timskom radu nije dobro upirati prstom u saradnike (često se dešava da to vaš saradnik nije uradio namerno jer i sam oseća pritisak neke vrste ili je prosto želeo da pomogne), ali ne dozvolite da i vaš trud prođe neprimećen. Pred nadređenima istaknite u što boljem svetlu ono što ste vi uradili i postigli i postavite jasne granice oko raspodele posla. 

Jedini ste koji ostajete do kasno na poslu

Prekovremeni rad je normalna stvar na većini poslova, ali ako primetite da ste jedini koji ostajete toliko dugo ili shvatite da se sve dodatne obaveze prebacuju samo na vas, onda je vreme da reagujete. Prvo se naravno obratite kolegama i sagledajte da li je moguće da vas oni rasterete, ali ako se ispostavi da oni to neće ili ne mogu obratite se daljoj instanci. Objasnite šefu da niste u mogućnosti da pružite svoj maksimum, ako stalno radite prekovremeno i da ste iscrpljeni. Takođe, recite da bi vam značilo da taj posao bude bolje raspoređen.

Nastavak na sledećoj strani...