Čak i kada ste beskrajno uspešni u svom poslu, u nekom trenutku desiće se da pogrešite. To načelno ne mora da bude loše, objašnjava COO Snapchata Emili Vajt, veteranka iz Googlea, Facebooka i Instagrama.

Učite iz malih grešaka

Očekujte da ćete nekada pogrešiti

Kada sam pokušavala da donesem odluku da li da napustim posao koji volim i pređem da radim za Snapchat, muž mi je rekao: „Ljudi koji ne rizikuju rade za ljude koji to čine.“ A to je tako istinito! Nemoguće je rizikovati i izbegavati greške. Naš obrazovni sistem ima tendenciju da uči decu da budu u pravu, umesto da uče. Ali sve dok učite, meni ne smeta što grešite. To znači da ste spremni da probate nove stvari.

Ne odugovlačite sa priznanjem

Ako rešite problem, to je sjajno, ali to ne bi trebalo da znači da sedite pasivno nedelju ili dve, pre nego što se suočite sa situacijom. Volim članove tima koji kažu: „Samo da znaš, niko nije primetio, ali ja sam zabrljala.“ Posle takvog priznanja imam više poverenja u tu osobu. Tako mi dokazuju da imaju radar koji im omogućava da shvate da su zabrljali i da su u stanju da postignu najbolje za kompaniju, a ne za sebe.

(3 osobine koje garantuju uspeh na poslu)

Uhvati trenutak

Shvatite da, u situaciji kada napravite grešku, vi u stvari dobijate uvid u to kako da pomognete sebi u budućnosti. To je dar. Veliki broj ljudi propusti tu priliku da uči. Zauzeti ste i tako silno želite da se vratite u normalu. Ali pametni ljudi će uspeti ne samo da se vrate u bazu, već da unaprede svoju poziciju. Sačuvajte prisebnost uma u datom trenutku i zapitajte se kako da preokrenete nezgodnu situaciju u svoju prednost.

Nikada ne jadikujte

Uspešne kompanije neverovatno su fokusirane, znaju na šta žele da obrate pažnju, a šta im odvraća pažnju. U Snapchatu mi želimo da proizvod bude u fokusu i zato smo angažovali pretežno inženjere. Isto važi i za vas, bitno je gde usmeravate svoju energiju. Ako ja prekorevam sebe zato što sam zaboravila da odgovorim na mejl, to će okupirati moj um i onemogućiti mi da usmerim svoju energiju na važnija pitanja.

Izbegavajte velike greške

Izaberite pravu kompaniju

Na makro nivou, zvanje nije najvažnije u celoj priči, već je najbitnije da budete deo kompanije koju volite. Ako ste u lošoj kompaniji, ni vi nećete stići daleko. Ako se kompanija razvija u pravom smeru, možete da dobijete priliku da uradite dobre stvari i da osvojite još nekoliko uloga za sebe tokom vremena. Mene niko ne pita „Koliki je bio tvoj tim pre dvanaest godina u Guglu?“ To nije važno.

Ne zadovoljavajte se samo izvršavanjem naređenja

Naročito u periodu neposredno posle školovanja, mi izvršavamo ono što nam drugi ljudi nalože, bez preispitivanja. U Facebooku bila sam angažovana da izgradim lokalnu poslovnu mrežu. Potrošila sam godinu dana na tome, pre nego što sam se usudila da pitam „Da li je to zaista dobro za nas?“ Trebalo je da razmontiram nešto što sam sama gradila, što je bilo teško. Ako sam pravi lider, na meni je bila odgovornost da preusmerim stvari mnogo ranije.

(5 biznis strategija za siguran uspeh!)

Uvek pitajte Zašto?

Vrlo je podmuklo kada ljudi pretpostavljaju da su njihove kolege glupe. Ako primetim da neko radi nešto što ja smatram pogrešnim, započnem konverzaciju pitanjem „Zašto si doneo takvu odluku?“ Ljudi žele da podele sa vama svoje razmišljanje, a razgovorom ćete često uspeti da pronađete rešenje koje je bolje za kompaniju.