Dve nove studije objavljene u listu Apetite pokazuju da konzumiranje pistaća može povećati potrošnju kalorija, što dalje dovodi do željenog gubitka telesne težine. Naučnici i nutricionisti već duže vreme znaju da unos ovih zelenkastih plodova u bilo kom vidu (ovo verovatno ne važi za kugle sladoleda sa ukusom pistaća) predstavlja odličan izbor u kreiranju individualnih dijeta za mršavljenje. To je zato što pistaći imaju najmanju kalorijsku vrednost u odnosu na drugo orašasto voče, a ipak u sebi sadrže dovoljnu količinu neophodnih vlakana i proteina. Stručnjaci sa Harvarda utvrdili su i da pistaći pokazuju odlična laksativna svojstva.

Međutim, najnovije studije pokazuju i to da se blagodeti od grickanja pistaća povećavaju time što moramo da ih čistimo od ljuske. Razlog za ovo je potpuno fascinantan.

Istraživači su posmatrali dve grupe ispitanika koji su posluženi neograničenom količinom svežih pistaća u ljusci. Pred prvom grupom su ostavili činiju sa odbačenim ljuskama da stoji na stolu čitav dan, dok su od drugih svako malo sklanjali ostatke. Ispitanici u prvoj grupi su pojeli za 22% manje pistaća nego u drugoj.

Ispostavilo se da je mnogo bolji izbor jesti pistaće u ljusci, nego druge očišćene orašaste plodove. Time se, kažu stručnjaci, i bez ikakvih restriktivnih mera u velikoj meri smanjuje količina unete hrane. Ovime se potvrđuju raniji nalazi da je osobi mnogo lakše da uspostavi kontrolu nad porcijama svojih obroka kada pred njom stoje jasno vidljivi otpaci.

Iako ne postoje zvanični dokazi, verujemo da ovo isto važi i za neočišćeni kikiriki i ostale namirnice za kojima ostaje puno đubreta. Vredi probati, zar ne?