Mnogi gradovi Evrope nalaze se na "must see" listi koju svako od nas pravi za života. Pariz, Rim, London, Njujork.. gradovi su u koje se zaljubimo i pre nego što ih posetimo. Teško je zamisliti film ili knjigu u kojim se jedna velika ljubav nije desila ili završila u nekoj od ovih prestonica.  Za Pariz nas vežu Godarovi filmovi i fenomenalni večiti zavodnik, Žan Pol Belmondo, Njujork je za duge romantične šetnje Central parkom, za London nas vežu ozbiljni trileri Alfreda Hičkoka, a sa Rimom je nešto drugačije...

Kada je Rim u pitanju, teško je rečima opisati savremeni brz tempo i način života, duh prošlosti, dočarati njegov kreativni haos i harmoniju kojom je ispunjen. Zato je kinematografija odgovorna za sjajna ostvarenja koja su sve ovo uspela da prikažu na filmskom platnu, a sigurni smo da ćete se posle njih još više zaljubiti u ovaj grad. 

"La Dolce Vita"

Pa, sa razlogom je smatran jednim od najsavršenijih rimskih filmova! Sigurni smo da je svako od vas barem jednom pogledao ovo remek-delo možda i najpoznatijeg italijanskog reditelja Federika Felinija. Pojava nove ikonografije, nove estetike posebno je uočljiva u sceni kod Trevi fontane, kada Anita Ekberg u pozi koja je postala ikonična i deo pop kulture, krsti Marsela Mastrojanija u novi svet. Osuđivan od konzervativnih grupa u vreme objavljivanja, "La Dolce Vita" ostaje jednako šokantno i snažno ostvarenje i danas.

"Roman Holiday" (Praznik u Rimu)

Pored jednog od najromantičnijih poljubaca na kiši filmske kinematografije, Holi Golajtli i Pola Vardžaka (Džordž Pepard) u filmu "Doručak kod Tifanija" , Odri Hepbern nas ni ovde ne ostavlja ravnodušnima. Romantična priča u kojoj ona glumi nesrećnu princezu koja želi da pobegne od svog royal života, upoznaje novinara (Gregori Pek) iz čega nastaje jedna prelepa ljubavna priča čiji vam kraj nećemo otkriti. A osim ovoga, imate priliku i da zavirite u svet stare mode, arhitekture grada i uživate u Rimu kroz ovo crno-belo ostvarenje.

"The Talented Mr. Ripley" (Talentovani gospodin Ripli)

Met Dejmon u ulozi života, kao naizgled šarmantan lik, ali ipak latentni sociopata i Rim koji je zapravo prava zvezda filma, kroz nezaobilazne snimke vožnji vespom kroz uske ulice i zadivljujućih prizora gradskih džez klubova.

"La grande bellezza" (Velika lepota)

Kao i Felini i Sorentino gleda Rim očima autsajdera budući da je sam iz Napulja. Film je prepun rimskih arhitektonskih poslastica, ali su posebno intrigantne scene performansa u parku. U njemu su satkane scene velikih zabava, u Getsbi stilu koje Toni Serviljo posećuje i one nude vrata za jedan paralelni univerzum. Za Rim pun preterivanja, luksuza, trošenja, razbacivanja. Prestilizovani portret Rima, bogatog, prelepog, nakinđurenog i njegovih likova koji su u stvarnosti uprkos svom sjaju duboko nesrećni. Pobednik u kategoriji za "Oskara" za najbolji filma na stranom jeziku 2013. ovaj film se definitivno mora pogledati, ne samo zbog Rima, već celokupne priče i tema koje otvara.