Reći to je mnogo lakše nego odustati od njih. Milenijalci su generacije kojima su društvene mreže postale deo slike u društvu. Neki čak mogu pronaći zajednice za sebe koje će ih podržati - a to je već ozbiljan uticaj na psihu.

Danas otkrivamo kako da primenimo metodu Marie Kondo za društvene mreže i zašto svako milenijalac treba to da uradi.

Pomoću KonMari metode, možete odrediti trenutak kada ćete se zaustaviti, osvrnuti se na ono što se događa oko vas, i razmisliti o prostoru koji vas okružuje, odlučujući o tome što vas čini srećnim. Razmislite o tome kako je vaš život organizovan na društvenim mrežama, i shvatite šta vam zaista pomaže. Vreme je da se setimo kako se fokusiramo, organizujemo i živimo u malom uglu interneta, gde sebe predstavljamo. Prema kliničkom psihologu Aleksandri Hamlet, postoje tri strane društvenih mreža koje utiču na naše raspoloženje: pritisak, poređenje i drama. Specijalista definiše pritisak kao "osećaj potrebe za odlaskom na odmor samo da bi se nešto objavilo." Drugim rečima - bilo koja želja da svoj život pokažete savršenim, mnogo bolje nego što je to u toku same nedelje. Aleksandra naziva dramom "osećajem potrebe da se nešto kaže kako bi se nekome osvetili ili pokazali njihovu toksičnu stranu". Očigledno je da je na internetu mnogo lakše to uraditi nego reći lično. Društveno poređenje, psiholog poziva stalnu želju da uporedite sebe i svoje vršnjake u različitim oblastima, ignorišući kontekste iza kulisa. Koliko je sati uloženo u njegov rad? Koliko je prepreka morao da prevaziđe? Sve to postaje nevažno ako gledate tuđe fotografije i beskrajno zavidite.

Uticaj na dopamin

Kako gledate na tuđe profile u kombinaciji sa koliko pažnje posvećujete vašem, može izazvati mentalne probleme. Zahvaljujući signalima za obaveštavanje, dopamin se oslobađa u mozak, a društvene mreže nisu najbolji način da se stimuliše njegova proizvodnja. Naravno, mnogo je sigurnije od upotrebe psihoaktivnih supstanci. Ali ako vaša obaveštenja sa društvenih mreža počnu da utilču na vaše raspoloženje čini se da ste pod kontrolom aplikacije. Na žalost, što više se Instagram razvija brže se stvara svet u kojem popularnost, broj lajkova i verifikacija je postala društvena valuta. Ignorisanje ovih promena nema smisla, ali se morate prilagoditi njima.

Praktična primena

Nije potrebno potpuno obrtisati profile na društvenim mrežama korišćenjem KonMari metode, potrebno je ukloniti apsolutno sve što nije korisno. Ako koristite društvene mreže da biste naučili nešto novo, govorili o važnoj temi ili demonstrirali svoj rad - to se može pripisati neplaniranom obliku. Ali ako odbijete da vam pruži zadovoljstvo bar s vremena na vreme, rizikujete da učinite svoj život mnogo dosadnijim. Ključ za rešavanje problema leži u razumevanju onoga što vam zaista pomaže da se osećate bolje.

Filtriranje

Ako volite da čitate vesti određene osobe - prijavite se bez sumnje. Ako je to vaš dobar prijatelj i kolega u životu, ali su mu stavovi toksični - praćenje uopšte nije obavezno. Ne tako davno sve društvene platforme uvele su opciju "mute", koja vam omogućava da sakrijete objave određenih ljudi koje su vam neugodni, tako da ne znaju za to. Razmislite o tome zašto koristite svoj profil, šta želite da objavite i zašto. Predstavite svoje profile kao vizuelni dnevnik života i pišite samo o tome šta želite da gledate posle godinu ili dve sa osmehom.

Pokušajte dati prednost pretplatama na tematske profile koji vas podsećaju na vaš omiljeni hobi ili san. Ne zaboravite da razvijete navike koje će pomoći da se nosite sa nedostatkom društvenih mreža. Na primer, umesto da jednostavno uklonite Twitter i Instagram, pronađite takvo zanimanje, zbog čega ćete se osećati srećno i nećete moći naći vremena za njih uopšte.

Izvor: Ženski magazin