Zahvaljujući (ili ipak ne?) društvenim mrežama, posedujemo više informacija o tuđem love life-u nego ikada pre. Svakodnevno gledamo fotografije parova na kojima se ljube, odlaze na romantične sastanke i fenomenalna putovanja slaveći naizgled savršenu zajednicu. Međutim, često su ove objave pomalo ulepšane, a nekada i potpuno neiskrene.

Vi vidite isključivo srećne momente koji su odabrani da budu prikazani. Ono što nije zabeleženo jesu rasprave, preuveličane zamerke i dosadne večeri provedene kod kuće. Mi ne znamo u kojoj meri je prethodno navedeno deo njihovog realnog života. Prikazani su isključivo pozitivni segmenti.

I sami zaključujete da zbog svega ovoga nije preporučljivo da pravite poređenja sa celim Instagramom, kako na ljubavnom, tako i na poslovnom ili bilo kojem drugom planu. Pažljivo odabrane fotografije uticaće na vas u smeru da počnete sa postavljanjem pitanja poput: "Zašto moj partner i ja ne učestvujemo u kul avanturama?", iako vi nikada niste ni bili zainteresovani za takav tip ekskurzija, a vaše zajedničko vreme je sasvim ispunjeno. Takvo razmišljanje dovešće do neopravdanog stresa. Nus pojava može biti i osećaj usamljenosti i izolovanosti, dok u stvarnosti i druge osobe pate od potpuno identičnih sumnji.

Kako biste zaštitili svoju glavu i svoje srce od nezdravih preokupacija, nudimo vam pet metoda da ugušite ovaj loš poriv komparacije.

Pronađite komfor u svojoj vezi

Kada se bavite posmatranjem tuđih ljubavnih odnosa u cilju boljeg definisanja sopstvenog, to može biti znak da vam nedostaje samopouzdanja što se tiče trenutnog statusa. Na primer, ako pomislite da su svi osim vas u vezi, počećete da sumnjate u sebe i vašu sposobnost da se ostvarite u ljubavi, iako u datom momentu za tako nečim niste ni imali potrebu. Slično tome, ako se mnogi od vaših prijatelja odlučuju na veridbu, a vaš partner i vi se još uvek "samo zabavljate", neizostavno je da će se stvoriti pritisak po pitanju progresa vaše veze.

Da biste se osetili samouverenije, pobedite nagon prema kojem će drugi ljudi diktirati tempo kojim se vaš život kreće. Umesto toga, podsetite sebe na ostale vrednosti koje su vam važne, i cenite oblasti u kojima ste postigli uspeh poput škole, posla ili kvalitetno provedenog vremena sa prijateljima i porodicom.

Izbegnite osećaj krivice

Konstantnim upoređivanjem nametnućete osećaj krivice ne samo sebi, već i vašem partneru. Uhvatite li sebe kako razmišljate da bi vaši problemi nestali kada biste bili poput nekog drugog para ili da bi sve bilo rešeno kada bi vaš partner bio isprojektovani tip koga poznajete preko nekakve platforme: znajte da ste upali u zamku nerealnih shvatanja.

Radije se fokusirajte na ono što cenite u povezanosti sa vašim partnerom: koliko često vas nasmeje ili kako vodi računa o vama. Zatim, budite energični i organizujte aktivnosti za koje znate da će prijati vašem saputniku (npr. igranje golfa, koje ne mora nužno da bude i vaš omiljen sport) i potvrdite naglas koliko vam znači kada on učini isto za vas.

Nastavak vas čeka na sledećoj strani...