Prošlu godinu su obeležili porast ekološke svesti (i zahteva), neinvazivne metode podmlađivanja i, naravno, kozmetički proizvodi koji kao aktivan sastojak sadrže marihuanu. Ne bi trebalo zaboraviti i apsolutnu navalu brendova koji nose poznata imena - mnogi su se zadržali samo na nivou najave, a neki su postigli bilionske cene pri prodaji. Evo šta će, po svemu sudeći, gledati na polju kozmetičke industrije u toku 2020 godine. (hint hint - generacija Z ima puno veze sa tim).

Konglomerati kupuju clean beauty brendove

Iako niču kao pečurke posle kiše, većina clean beauty brendova nema ozbiljne resurse, jako brzo rastu i to često nisu u stanju da logistički isprate. Kozmetički giganti nemaju dovoljno inovacija, a čini se i da su pustili malo vremena da vide da li je ljudima starno stalo do planete ili nije, i da li će ovi “mali” revolucionarni individualci uspeti nešto da urade. Logičan sledeći (korporativni) korak: veliki kupuju male. Tako svi dobijaju, pod uslovom da se održe standardi proizvodnje. Tako je Shiseido kupio Drunk Elephant, brend koji je gotovo preko noći (čitaj: za svega nekoliko godina postojanja) dostigao gotovo kultni status među ljubiteljima ove vrste kozmetike, i za njega platio 845 miliona dolara. Unilever je kupio japanski Tatcha za $500 miliona. Pored ovakvih preuzimanja, očekujemo i da veliki brendovi počnu sami da proizvode clean beauty linije. Neka igre počnu!

Proizvodi koji ne sadrže vodu

Još jedan trend koji proizilazi iz brige za planetu je kozmetika koja ne sadrži vodu. Pročitajte bilo koju etiketu i videćete da je “acqua” na vrhu liste sastojaka. Pošto je potrošnja vode jedno od glavnih pitanja na ovom frontu, mnogi brendovi su pokrenuli istraživanja kako da smanje sadržaj vode u svom asortimanu ili da je potpuno izbace i prebace se na jače koncentrovane formule (od kojih se neke aktiviraju u dodiru sa vodom ali je ne sadrže), ili ulje gde je to moguće.

Sam trend je započeo u linijama za kosu pre nekoliko godina, a nezavisni brendovi poput Pinch of Colour danas prave šminku po ovom principu. Tatcha, sa svoje strane proizvodi serume i proizvode za negu kože, a konglomerati Procter & Gamble najavio je liniju za kosu koja ne sadrži vodu za ovu 2020. godinu.

Kozmetika sa potpisom influensera

Naravno, ne samo u smislu da je promovišu ili “pozajmljuju lice” već da zvanično stoje iza celog projekta. Ovo je trend koji apsolutno nije nov ali ako ste mislili da ne može biti veći nego prošle godine, razmislite još jednom. Mnoge najavljivane linije još uvek nisu ugledale svetlo dan (kao, na primer, ona sa potpisom Hailey Bieber), a one koje postoje stalno i neprekino rastu. Ovome je svakako najviše doprinela Kylie Jenner koja je nedavno prodala deo svoje kompanije za neverovatnu sumu i time pokazala šta je sve moguće na ovom polju. Hudai Kattan su se prošle godine pridružili Jaclyn Hill, Tati Westbrook, Patrick Ta i Nikita Dragun, a ove godine očekujemo da im se pridruži James Charles na krilima nedavne drame, kao i mnogi drugi koji tajno rade na sopstvenim linijama.

Iako mnogi analitičari veruju da već postoji previše kozmetičkih brendova, to svakako neće sprečiti Youtube influensere da se otisnu i u ove vode. Razlog je vrlo jednostavan: imaju realnu šansu da dobiju jako puno uz (relativno) mali rizik. Ove godine očekujte napade paleta i balzama sa svih strana.

Ostatak teksta pročitajte na sledećoj strani...