Imate li nekada osećaj da vam kosa uopšte ne raste? Želite li prirodnim putem doći do zdrave kose? Kad god možete, u svoje obroke ubacite neku od namirnica sa ovog spiska.

Piletina

Piletina i druge namirnice koje obiluju proteinima od velikog su značaja za zdravu kosu i njen rast. Proteini deluju kao gradivni blokovi na sve naše stanice, uključujući i ćelije u kosi. Do opadanja kose često dolazi i zbog slabog unosa proteina.

Jaja

Na koji način najčešće spremate jaja? Nije ni važno. Kajgana, jaje na oko i kuvana jaja podjednako dobro utiču na aktivan rast kose. Jaja nude širok spektar zdravstvenih prednosti, zato je njihovo uključivanje u redovnu ishranu jako važno. Ova namirnica, osim što je bogata proteinima, sadrži i biotin koji takođe pospešuje brži rast kose, ali i njeno jačanje.

Sardele

Sardele i ostale masne ribe glavni izvor omega 3 masnih kiselina i imaju protivupalna dejstva na naš organizam. Masna riba održava vašu kosu zdravom i potpomaže stvaranje masti na koži.

Avokado

Milenijalci sigurno znaju da je konzumiranje avokada zdravo za njih, ipak su oni ovu zelenu namirnicu učinili vrlo popularnom. Avokado je između ostalog bogat vitaminom E koji je jako važan za rast kose. Sjedinjenje svih vitamina u avokadu poboljšavaja cirkulaciju krvi zbog koje folikule kose rade delotvornije.

Spanać

Iako Popaj možda nije najbolji primer za ovu namirnicu jer je ćelav, ovaj je crtani junak imao pravo što veruje u ovo snažno povrće. Spanać je pun nutrijenata od folne kiseline do gvožđa i vitamina A i C, od kojih svi podstiču rast kose. Ovo povrće možda ne podstiče ubrzan rast bicepsa, ali rast kose je druga priča.

Losos

Ova riba je prepuna nutrijenata, pogotovo onih koji pospešuju rast kose. Sadrži proteine, vitamin D, omega 3 masne kiseline i još puno stvari koje stimulišu rast kose.

Kinoa

Dobra stara kinoa je pre nekoliko godina proglašena "kraljicom čišćenja organizma". Na dugoj listi zdravstvenih prednosti, kinoa je odlična i za rast kose jer je puna cinka. On održava kosu i podstiče njen rast. Kada je kosa suva i slaba, to se povezuje s manjkom cinka.

Seme suncokreta

Ovo je seme odličan izvor vitamina E koji je odlični antioksidans. Vitamin E štiti naše ćelije od oštećenja, ali ga povezuju i sa prevencijom opadanja kose i stvaranjem peruti.

Narandže

Ovaj divni citrus je pun vitamina C, A i antioksidanasa koji podstiču rast kose. One su odličan izvor vitamina C koji potpomaže apsorpciju gvožđa. Upravo iz tog razloga je ceđena narandža idealno piće za doručak od žitarica, brže upija gvožđe iz obroka koji ste pojeli.

Slatki krompir

Većina ljudi ne zna da i slatko povrće može podsaći rast kose. Slatki krompir ili batat možete služiti u više varijanti, kao pomfrit, pire ili na pekarski način i opet će biti dovoljno zdrav za vaš organizam i kosu. Sadrži beta karoten koji nakon konzumacije postaje vitamin A. Ovaj vitamin pomaže koži da napravi sebum koji je mastan i koji pomaže vašoj koži da ostane zdrava.

Brazilski orah

Brazilski orasi pomažu koži da ostane zdrava i samim tim podstiču rast kose. Oni su odličan izvor selena, moćnog oksidansa koji štiti naše ćelije od štetnog delovanja slobodnih radikala.

Šargarepa

Možda nije naučno dokazano da vam šargarepa omogućuje da vidite u mraku, ali je dokazano da ovo povrće pomaže vašoj kosi da raste brže i da bude zdravija. Biotin pripada porodici vitamina B i on sprečava kosu da opada i da postane suva. Šargarepe su odličan izvor biotina, ali i vitamina A.

Žuta babura paprika

Žuta babura paprika je odlična za kosu i vaše zdravlje. Kruže glasine da apliciranje ove paprike na kožu podstiče bolju cirkulaciju krvi u vlasištu. Međutim, ako ipak više volite konzumirati ovo povrće, one su sjajan izvor vitamina C koji se koristi za formiranje kolagena koji pomaže našem telu da ostane kompaktan.