Kreirate Story koji će privući pažnju poput influensera

Kada je pre tri godine Instagram prvi put lansirao Story, nismo ni mogli da pretpostavimo koliko će ovaj video od svega 15 sekundi uticati na naše živote. Danas je Story jedan od glavnih krivaca za to što svakodnevno provodimo sate na Instagramu, da li gledajući Storyje drugih korisnika ili kreirajući svoje sopstvene, i osnovno sredstvo informisanja za mnoge od nas (koja mesta su aktuelna u gradu, koji događaji su posećeni, koje proizvode treba koristiti, ko gde letuje/zimuje i koja mesta su instagramična...). Instagram polako postaje i zamena za Google jer sve korisne informacije možete dobiti posredstvom ove aplikacije, ali i nešto što je još korisnije - čuti utiske i iskustva drugih na traženu temu.

Kreirajte svoju prepoznatljivu instagram estetiku!

Postoje brojne aplikacije koje vam mogu pomoći da organizujete i svoj feed. Vrlo su jednostavne za korišćenje i u njih možete ubaciti slike i vidite kako će vaš feed izgledati kada se one objave. Na ovaj način možete da isplanirate i svoju jedinstvenu instagram estetiku po kojoj ćete biti prepoznatljivi. Estetika može biti bilo šta - izaberite jednu osnovnu boju, jedan isti preset u aplikaciji za obradu slika ili isti sadržaj (stajling, slike sa putovanja itd). Vaš profil na Instagramu je vaš lični portfolio koji prikazuje ko ste vi i šta radite, a što vam feed lepše izgleda - više pažnje privlači. Ljudi će temu i estetiku vašeg feeda povezivati sa vašim imenom i na taj način ćete jačati svoj lični brending. Ono što je bitno kod izbora i kreiranja prave estetike jeste tema kojom želite da se bavite. Preporuka je da profili sa akcentom na fashion imaju pink teme u kombinaciji sa svetlim i veselim bojama. Jednom kada kreirate sopstvenu instagram estetiku, potrebno je da je ispratite i u svojim Storyjima. Ispratite u svojim Storyjima iste boje koje koristite na svom feedu ili isti stil.

Dizajnirajte sami svoj Story na Instagramu na kome će vam svi zavideti

Trenutno na Apple ili Play Storeu postoji mnoštvo aplikacija koje imaju za cilj da vam pomognu da sami kreirate svoj jedinstveni Story. One imaju takozvane templejte koji se na različite načine mogu prilagoditi vašim potrebama. Upravo ova opcija daje vam mogućnost da kreirate svoju jedinstvenu estetiku po kojoj ćete biti prepoznatljivi i koja će uticati na vaš brending na ovoj društvenoj mreži. Odaberite jedan ili dva fonta, boje i stil koje najviše odgovaraju vašim potrebama. Na primer, ukoliko želite da istaknete svoj stajling, uvek je bolje izabrati templejt u koji ćete moći da upakujete sliku a da se vidite celi, ili ako želite da istaknete makeup preporuka je da izaberete templejt koji će moći da prikaže krupan kadar lica. Trenutno su najpopularnije one aplikacije koje imaju mogućnost da u okviru templejta ubacite i editujete video. Ovaj templejt možete menjati s vremena na vreme, kako budete isprobavali nove aplikacije i nove opcije dizajniranja Storyja, ali je preporuka da bar dve nedelje zadržite jednu istu estetiku da biste bili prepoznatljivi. Za dizajniranje Storyja potrebna vam je i dobra slika ili video. Što je njen kvalitet bolji, to je i uspešnost samog Storyja bolji. Nije potrebno da angažujete profesionalnog fotografa da biste dobili slike visoke rezolucije, ali vodite računa o tome da slika ima fokus kao i dobro svetlo koje će vas istaći na pravi način.

Organizacija i planiranje kao najbitniji aspekt vašeg instagram uspeha!

Najbitnija stvar pre kreiranja Storyja i objava na Instagramu je i dobra organizacija i planiranje! Postavite sebi cilj šta želite da postignete sa svojim objavama na feedu i sa Storyjem. Jednom kada postavite jasan cilj imaćete bolju viziju i ideju kakve objave treba da kreirate. Svi vodeći brendovi i kompanije poseduju detaljne strategije nastupa na društvenim mrežama, zašto ne biste i vi napravili svoj mini-plan? Ideja vam je da prikupite što više pravih pratilaca iz ciljne grupe kojoj težite? Istražite njihova interesovanja i prilagodite ih svojim. Takođe napravite plan svojih aktivnosti u toku nedelje i razmislite koje od tih aktivnosti želite da prezentujete posredstvom društvenih mreža i šta vam je sve potrebno za to. Da li je to odgovarajući stajling, dodatno svetlo ili prijatelj koga biste poveli da vas snimi i slika u tim aktivnostima. Na ovaj način možete da se organizujete i isplanirate da svaki dan imate smislen Story koji je usmeren prema vašoj ciljnoj grupi.

Koja je priča iza fotografije? 

Kao što vaš bio govori ko ste i čime se bavite, tako i slika ili Story koji ste objavili treba da poseduje priču koja će zaintrigirati korisnike. Da li je to slika koja je nastala na vašem omiljenom mestu ili je to slika koja je vama posebno draga - opišite to u opisu! Na ovaj način svojim korisnicima dajete više informacija o sebi i priliku da vas bolje upoznaju, a slika dobija dodatnu vrednost. Dužina opisa (ili Copy kako se on drugačije naziva) zavisi od toga šta želite da kažete i da postignete. Nekad je za to potrebna jedna rečenica koja je efektna i šalje jasnu poruku, dok je za neke slike potrebno mnogo više karaktera. Vodite računa da smisao Copyja prati samu sliku.

Neka vaš Feed bude u balansu

Kada odaberete odgovarajuću estetiku i smislite odgovarajući opis, druga bitna stvar je kreiranje balansa na vašem feedu. Balans znači da slike budu raspoređene tako da feed ne izgleda pretrpano i prešareno. Potrebno je ubaciti slike koje će imati jednostavne pozadine ili svetle boje da bi se oči korisnika „odmorile“ i da bi nekome ko prvi put gleda vaš profil bilo jednostavnije za pregledanje. To možete postići tako što ćete slike koje imaju dosta detalja postaviti pored slike koja je jednostavnija i ima čistije i svetlije boje i jednostavniju pozadinu.

Učestalost objava

Jedno od najčešćih pitanja ili dilema prilikom objavljivanja lika i Storyja na Instagramu jeste koliko objava je poželjno da bi se privukli foloveri i pažnja na ovoj društvenoj mreži. Ovde prednost dajte kvalitetu. Ukoliko trenutno nemate kvalitetan sadržaj koji biste objavili, bolje je da sačekate nekoliko dana dok ne kreirate onaj koji će privući pažnju. Takođe, ukoliko ste bili u prilici da kreirate određenu količinu kvalitetnog materijala, rasporedite ga tako da imate dovoljno slika dok ne kreirate nov materijal. Previše slika sa jednog mesta, na primer sa putovanja, zna da zaguši feed i smanji interesovanje, tako da ni sa samim sadržajem ne treba preterivati, ili slike sa jednom tematikom „presecite“ slikama druge tematike koja će samom feedu dati dinamičniji i zanimljiviji izgled, a opet držati pažnju.

Vreme kao vaš najbolji saveznik ka uspehu

Većina aktuelnih influensera počela je da gradi svoj nastup na Instagramu pre pet, šest ili više godina, a tek sad mogu da se pohvale da je njihov uspeh na ovoj društvenoj mreži na vrhuncu. Dobar i kvalitetan uspeh gradi se temeljno i planirano. Tokom ovog perioda vi konstantno učite kako da budete bolji, a korisnici će vam sami davati feedback posredstvom lajkova, komentara i pregleda Storyja ili videa šta im je najinteresantnije na vašem profilu, što će vam pomoći prilikom kreiranja sadržaja koji će privlačiti pažnju. Brz uspeh i brzo dobijanje folovera ne mora da znači uspeh jer isto tako brzo ti foloveri mogu i da vas otprate. Kada prebacite profil na Business account imaćete uvid u statistiku i metriku svojih korisnika. Pratite je svakodnevno i zapisujte koji tip objava vam je doneo najviše uspeha, što će vam olakšati i proces kreiranja kvalitetnog sadržaja koji će vam doneti željeni uspeh!

Piše: Ivana Srdić