Cipele na rasprodaji, letnja haljina u jesen snižena za 40 %, a kapa, šala i rukavice u martu ponosno nose natpis “tri proizvoda po ceni jednog!”

Tada obično zastajemo ispred izloga, zagledamo ta velika slova i lomimo se oko toga da li vredi  kupovati nešto što nam, kad bolje razmislimo, ne treba. Sve u svemu, rasprodaja oduvek skreće pažnju na sebe, puni butike i tržne centre, ali, kada se ljudi nađu na tezgi, pitam se jesu li svesni svoje niske cene i bez ponuđenog popusta?

Prodati prijateljski i rodbinski odnosi, veze između muškarca i žene gde se jedno od njih daje ispod cene i iza nekog ćoška vreba nekog trećeg ko će iskoristiti promotivni period i kupiti ono što je odavno iznošena odeća. Treba li da nas zainteresuje natpis “PONUDA VAŽI DO ISTEKA ZALIHA!” i da,  kao većina kupaca, pazarimo nešto (ne)korisno za jeftine pare, onda  kad su i ljudi u pitanju? I koga tu treba više da bude sram? Prodavca ili kupca? Prodavci ne bi bili prodavci da ne žele da (se) prodaju i tu nema dileme kada su njihove namere u pitanju. Na kupcima je, dakle, da izaberu “pravi proizvod” za sebe. Za svoj novac (čitaj-vreme, pažnju, ljubav i posvećenost) kupci biraju, a kako izaberu-zavisi od toga koliko novca su kadri da izdvoje. Ako raspolažu zavidnom sumom, mislim da ih jeftine rasprodaje neće privući. Tačno je da svaka roba nađe svakog kupca, a na nama je da se držimo na ceni!

Ne kažem, primamljive su sve te rasprodaje, šljašteće reklame, ali meni je oduvek kvalitet bio najvažniji. Jasno je da svi imamo u svom ormanu nekoliko jeftinih majica koje su se razvukle posle drugog pranja, i to je razumljivo. Tada nismo imali novca za nesto kvalitetnije... Nikada ne žalim što se takvim majicama isprala boja, što su im se vrlo brzo razvukli rukavi, jer znam da su kupljene onako u prolazu, na sniženju koje je prosto mamilo na ulazak u radnju i kupovinu nečega, što je zapravo, daleko od mog stila.

Onda sam rešila da štedim i zaobilazim jeftine radnje sa nekvalitetnom robom. Nije bilo lako, ali sada znam da sam svakim okretanjem glave od trenutnih, sezonskih sniženja, bila bliža ovome što sada imam. A imam vrlo kvalitetan komad koji je puno plaćen i koji me čini ponosnom što sam dovoljno uštedela i što mogu sebi da ga priuštim. Kao što rekoh, meni je kvalitet ipak najvažniji.... A vama?