U '80-e godine prošlog veka ulazi generacija mladih iz ’70-ih i sa sobom donosi modu punka. To je generacija koja je pronašla izraz u modnom buntu, u kratkoj nakostrešenoj ružičastoj kosi (nasuprot dugoj kosi hipika), u odrpanoj odeći, crnim pantalonama, nitnama, zihernadlama I Doc Martens čizmama. Dve naušnice na jednom uvu postaju zvanična moda. Mladi predstavljaju fizičke ekvivalente veštica i plesova smrti iz poznog srednjeg veka.

Pank je izraz gneva mladih generacija prema hipi periodu i zaludnosti post modernističkog života. Pank moda, ispirisana Sex pistols-ima bila je agresivna, glasna I šokantna pre svega.

Međutim,  možda je upravo ovaj modni izraz dozvolio da se pronađe vlastiti identitet, na šokanatn i devijantan način, ali jedinstven, jer su se mladi mešanjem polovnih predmeta izdvojili od masovne proizvodnje, stila i života. Počinje da se stvara obilje mešovitih stilova, prolaznih trendova omladinske mode, koji počinju intenzivno da oponašaju stil svojih muzičkih idola. Vogue 1983. godine piše da je oduvek postojala publika koja je precizno oponašala izgled muzičara, ali Boy George dobija devojke sledbenice koje do detalja imitiraju nemuževnu mušku pop zvezdu.  Njegov stil je karakterisao hasidski jevrejski crni šešir, upleteni pramenovi vezani trakicama, bezoblična tunika, pantalone u japanskom stilu i naslage šminke. Pevači se okreću dvopolnosti.

Nezaobilazne dve muzičke ikone ‘80ih su svakako Michael Jackson I Madonna. Jackson u spotu za pesmu Thriller, nosi kožnu jaknu, koja momentalno osvaja svu mladu publiku. Madona nastupa u koži, mrežastim čarapama, čipki, perlama,  rukavicama bez prstiju I u sa neobičnim ukrasima poput krstova i boy toy kajša.  Madonna se poigrava sa rizičnim trendovima, poput providnih brushaltera I uopšte nošenjem veša kao garderobe. Njena pojava u Gaultier-ovom korsetu sa konusnim oblikom grudi, jedna je od upečatljivih slika tadašnje muzičke scene.

Muzički program I MTV dodaju potpuno novu dimenziju muzici, kao umetničkoj formi. Preko muzičkih spotova, do filmova, razdoble između 1980 I 1990, vrvi od vizuelnih utisaka. Flashdance I Olivia Newton-John u spotu “Lets get physical” popularizuju sportsku garderobu, I tako sintetički materijali, vesele boje, štrikani grejači I pocepane široke sportske majice postaju ulična moda. Poslovne žene se emancipuju I izjednačavaju u pozicijama I platama sa muškarcima. Njihovi poslovni kompleti su oštro krojeni, sa naramenicama, kreirani da izgledaju moćno I autoritativno.

Pojavljuje se struja novih romantičara, koji stvaraju velike teške kragne (deo stila princeze Di), crni somot i preterano šminkanje. Pored njih postojali su i uvrnuti stilovi „filmova strave“ i „vampira“, koji su predstavljali varijaciju romantičarskog i dekadentnog stila i najviše se povezivali sa glam rockom. Njihova najizražajnija crta je bila jaka šminka. Stilovi koji su '70ih bili vezani za muzičke klubove sastojali su se iz uskih pantalona, kaputa grubog sukna i frizure „na lonac“, ovaj stil prihvataju fudbalski navijači i stvaraju anti modu, bizarnu parodiju stila uopšte. To je bila nespojiva mešavina trenerke „Nike“, otrcanih farmerki „Lois“, majici „Lacoste“, koji su se nosili sa džemperima od kašmira, a preko svega je išao kišni „Burberry“ mantil. Ova pojava je bila fudbalski šik.

Školska deca bila su spremna na sve, samo da bi se približili ovom popularnom stilu, koji se nazivao „etiketa“. Tako su predstavnici „Lacosta“ bili očajni zbog niza pljački, i štete koje su se nanosili robi, skidajući logo krokodila žiletom.

Drečeći, skupoceni stil se najviše razvio u modnim detaljima. Minđuše od lažnog zlata, ogrilce od krupnih alki, broševi, metalne torbe, cipele od najrazličitijih materijala, nisu bili dovoljni, već su se detalji poput bedževa, štrasa, perli prišivali na garderobu.

Sa druge strane stvaraju se opozicioni stilovi u okrugu Harlema (NY), gde crnci razvijaju prenaglašenu modu, sa zastarelim košuljama, tregerima i sa pantalonama trofrtaljkama i teškim čizmama „boveri“.  Geto moda je izražavala želju za radostima i sjajem, činila ju je odeća kontra kulture, istovremeno izražavajući hedonizam i pobunu.

Nezaobilazan primer ‘80ih je svakako kosa. Stilovi variraju, ali jedna je crta postojana – sve je ogromno I veće od toga. Eksperementi sa kosom su se sastojali u izbeljivanu, tapiranju, kovrdžanju I u nanosima gelova, musova I gelova sa šljokicama. Jedan od primera je poznat Banarama bend. Vraća se retro llok iz ‘70ih, nose se I kraće frizure, ali su asimetrične, I ovaj stil nose I muškarci I devojke.

Oko 1984. godine muškarci otkivaju “padobran pantalone”, koje su bile uske najlonske pantalone, sa dosta džepova. Reper Hammer ide još dalje, praveći ih vrećastim I u najrazličitijim bojama I materijalima. Do 1987. Oba pola intenzivno počinju da nose ispran džins. Farmerke, jakne, sve se ispiralo kiselinom, čak I crni I zlatni odevni predmeti.       

Možda su nas šokirale cipele od mesa koje je Lady Gaga nosila 2010. na MTV dodeli, ali prvi model ovih cipela nastao je 1984. u kreaciji Tokio Kumagai-a. Istorija se ponavlja, I inspiracija se crpi iz prethodnih trendova.  Tako danas nosimo “oversized” džempere, koji su se prvi put pojavili u ‘80im, kao I visok struk na pantalonama, šorcevima, ali I kupaćim kostimima. Dizajneri su korigovali modele osamdesetih koji postaju prihvatljivi I danas, jer su svedeniji I ističu ženstvenost na prvom mestu.