”Sadfishing” je internet sleng skovan u SAD-u (naravno), a opisuje sve pomodniji fenomen deljenja ličnih problema u potrazi za saosećanjem na društvenim mrežama (eng. sad – tužan; fishing – pecanje). Cilj je privući publiku ili pridobiti javnost. Studija već postoji. Njen kontekst je jednostavan: ko šta objavljuje i ko odgovara? Kako definisati šta je istinski krik za pomoć, a šta krik za pažnju? Postoji li velika razlika između to dvoje i da li je svaka objava neka vrsta pecanja?

View this post on Instagram

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on Aug 13, 2019 at 12:28pm PDT

Za početak, sadfishing nije nova stvar. Još je prošle godine britanski Metro na ovaj način upotrebio frazu nakon što je Kendal Džener na Instagramu objavila da je imenovana Proactivovim licem. Kris Džener je u januaru rasplamsala mašte i pera izjavivši da Kendal nestrpljivo skuplja hrabrost kako bi objavila bitnu vest. Obožavatelji su neumorno nagađali, a velika je većina sumnjala da će najplaćeniji model na svetu izaći iz ormara. Ostali su razočarani otkrivši da je sve to deo nove kampanje.

View this post on Instagram

Lounging in #mycalvins for #ck50 @calvinklein

A post shared by Kendall (@kendalljenner) on Oct 8, 2019 at 10:23am PDT

Istraživači Digital Awereness UK-a naglasili su kako se otvaranjem na mrežama mladi izlažu negativnim kritikama. Drugim rečima, objavljivanjem poruka o svojim emocionalnim problemima otvarate se riziku da možda nećete dobiti odgovor koji želite. U međuvremenu, samo postojanje smešnih termina potiče nas na etiketiranje. Hoćemo li tuđe probleme ljudi shvatati ozbiljno ili ćemo ih strpati u trendi kutiju samo da dobijemo priliku iskoristiti neku novu reč. Ako želite odagnati misli ili otpustiti ventil, možda će vam biti bolje da pišete privatno ili se poverite nekome ko će vam dati dobronamerni i konstruktivni savet, a ne lajk.

Izvor: Elle.hr