Olivija Palermo je od jutarnjeg oblačenja uspela da napravi biznis i umetnost. Glavna urednica britanskog Cosmopolitana Fara Stor susrela se sa vrlo modernom muzom (i mogulom).

„Zdravo, tražim Oliviju Palermo.“ Recepcionerka u hotelu me je gledala belo. „Olivija Pa..ler..mo?“, rekla sam, ovog puta sporije. I dalje ništa. „Da li je ona gošća ovog hotela?“, pitala me je žena, mršteći se, dok je laganim pokretima tipkala po tastaturi, pretražujući bazu podataka u kompjuteru. Nagnula sam se preko stola. „Zapravo, nije. Trebalo bi da se sastanem sa njom povodom intervjua. Ona je… ona je…“ Poslednji deo sam prošaputala, „Ona je celebrity“. Žena se nasmešila. „Oh, izvinjavam se, gospođo. Nisam znala.“

Naravno da Olivija Palermo nije celebrity. Tridesetjednogodišnja Njujorčanka je nešto mnogo aspirativnije od toga. Ona je influenser i senzacija sa društvenih mreža, neko ko je uspeo da iskoristi svoj trenutak slave (setićete je se iz rijalitija The City iz 2008. godine) i postane multimilionski lifestyle i modni brend. Obična paparaco fotografija Palermove u Topshop jakni osiguraće da taj model bude rasprodat do poslednjeg komada u narednih 48 sati. Dovoljno je bilo da na svom Instagram nalogu (4,7 miliona pratilaca) objavi sliku na kojoj nosi Max&Co patike i brend je postao zatrpan narudžbinama. Ona može da proda sve, od narukvica i bronzera do futrola za iPhone i kaputića za pse. A ona to i radi.

Radila je „collaborations“ sa Ciaté Beauty (posebno je dobar lak za nokte Nantucket My Haute Vacation Coral Nail Polish), kao i sa Westward Leaning koji proizvode naočare za sunce, a imaju osam modela u različitim nijansama koji se zovu po njenim omiljenim mestima u svetu - Dambo, Palm Bič, Berlin… jasno vam je. Radila je na liniji nakita za brend koji mi je do tada bio nepoznat, BaubleBar (sada sam opsednuta njime, naravno), a učestvovala je i u kreiranju limited edition kolekcije torbi za modnu liniju Aspinal Of London. To je samo mali deo dugačke liste. Povrh svega toga, ona ima i zvanje, koje zvuči vrlo interesantno - global style ambassador za brend Banana Rebublic. Mislila sam da to u praksi znači da dobija brdo besplatne odeće koju treba da nosi dok putuje po celom svetu. Baš sam šašava. „U suštini, trebalo bi da nadgledam smer njihove jesenje kolekcije“, otkrila mi je, dok smo šetale ka hotelskom kafeu. „Pronalaženje inspiracije i početak rada na njihovim prolećnim kreacijama online, kao i pronalaženje novih fotografa. Ja nadgledam celu kreativnu dimenziju. Vizuelni identitet, stajling… sve to.“ (Ona će takođe dizajnirati i kolekciju za ovu modnu liniju, koja se očekuje u septembru.)

Banana Republic, kao brend, napravio je pametan potez, imajući u vidu da im već neko vreme nije bilo lako da privuku pažnju pripadnika populacije ispod 35 godina, koji nisu bili u potrazi za kupovinom odela za drugi krug razgovora za posao. U ovom poslu oni zapravo dobijaju nju. Dobijaju prefinjenu, sjajnu modnu ikonu sa besprekornim osećajem za high-low stil. Kupuju delić žene koja je svima nama potajni stilski ideal i svi bismo želeli da se oblačimo kao ona… da samo ne volimo toliko svoje elastične helanke. Spremni su da ulože svoj teško zarađen novac u modnu mašinu koja je magnet za potrošače.

Samo što uživo ona nije tako uglađena i montirana kao što bi neki možda očekivali. Za početak, živi u Bruklinu, u stanu na promenadi sa svojim mužem, modelom Johanesom Hueblom i psićem maltezerom, koji se zove Mister Batler, nedaleko od mesta gde smo se sastale. To je elegantan, ali ne tako glamurozan deo grada, moglo bi se reći prilično južno lociran za jednu devojku iz centra, kao što je Palermo, koja je nekada bila poznata kao the „It“ devojka Menhetna.

U prirodi, ona je vrlo svedena - prirodna šminka, neobavezna frizura, oversize military maslinastozeleni duks sa kapuljačom, čiji rukavi dosežu do njenih vrhova prstiju, i robusne crne bajkerske čizme (kasnije sam saznala da su Dior). Cilj je, pretpostavljam, pokušaj da se maskira, ali njenu očaravajuću lepotu nemoguće je sakriti - uživo, ona je oličenje interesantne kombinacije Odri Hepbern i Sindi Kraford iz ’90-ih.

„Recite mi, da li se sami oblačite?“, pitala sam je. Zabacila se u naslon stolice, smejući se. „Naravno! U tome je cela poenta mog brenda!“ (Čisto da se zna, njen brend je prirodna mešavina dizajna visoke i popularne ulične mode.) Pitala sam je kako dolazi do svojih odevnih komada. Sigurno da dobija na poklon ogromne količine odeće. Nemoguće je da sve to drži u svom stanu, zar ne? „Ne mogu to da vam kažem“, odgovorila mi je, uz stidljiv osmeh. „Stvarno, ozbiljni ste?“ bila sam uporna. „Za sada, sve je kod kuće. Vrlo sam dobro organizovana.“ Usledila je pauza. „Imam svoj sistem…“

Frustrirajuće je stidljiva u vezi sa svojim sistemom organizacije, kao i u pogledu broja komada odeće koje dobija na poklon, pa čak i koje su boje njeni koferi. (Ipak, sa entuzijazmom nam je otkrila da ima kofere marke Rimowa i da je to najviše zbog činjenice da oni mogu da se naslažu jedan na drugi, što je vrlo zgodno, pošto najčešće sama nosi svoj prtljag.) Naslućujem da je slaganje po bojama sigurno nezaobilazno. I odvajanje po grupama.

„Moj orman se sigurno razlikuje od ormana većine ljudi - nemam sezonsku garderobu, zato što tokom cele godine menjam različite klimatske zone. Ali grupisanje po bojama svakako pomaže“, kaže ona. „To je dobar početak, kao i držanje jakni i pantalona zajedno. Kako biste konsolidovali prostor, koristite one plišane crne ofingere sa Amazona. Nisu skupi i tanki su.“

Nastavak intervjua pročitajte na sledećoj strani...