Budućnost pripada onima koji veruju u lepotu svojih snova.
Elenor Ruzvelt
Naslovna | Moj život | Zdravlje i wellbeing | 45 načina da se osećate zdravo, snažno i seksi

45 načina da se osećate zdravo, snažno i seksi

45 načina da se osećate zdravo, snažno i seksi

Uz ove jednostavne savete imaćete osećaj da vam je pri ruci čarobni štapić koji će oterati bol, udahnuti dodatnu energiju, popraviti raspoloženje i učiniti da lakše prebrodite „one dane“...

1. Kada imate osećaj da vam se vrti u glavi i da gubite tlo pod nogama, ne paničite. Lezite na leđa i podignite noge. Na taj način ćete pojačati dotok krvi u glavu i samim tim obezbediti dodatnu količinu kiseonika svom mozgu.

2. Osećate melanholiju i tugu? Podignete raspoloženje: napišite kako biste voleli da izgleda vaš život za pet, 10 ili možda 20 godina. Dok razmišljate o ciljevima i stvarima koje priželjkujete, raspoloženje će vam se naglo popraviti.

3. Ako tamponi i ulošci iritiraju sluzokožu vaše vagine, proverite da li sadrže neki specijalan miris ili hlorid. Ovi sastojci mogu uzrokovati peckanje, svrab i iritaciju, pa koristite one koji u svom sastavu nemaju nikakve hemijske dodatke.

4. Želite blistavo bele zube? Izbegavajte gazirane napitke, kafu i pića koja sadrže limunsku, jabučnu i vinsku kiselinu - oni nagrizaju zubnu gleđ.

5. Običan sjaj za usne zamenite formulom koja sadrži zaštitni faktor, najmanje 15. Osim što ćete imati zavodljiv osmeh, obezbedićete koži usana zaštitu od UV zraka i sprečiti oštećenja.

6. Posle napornog radnog dana ne možete da se setite čak ni šifre za kompjuter, a da ne govorimo o podacima koje treba da pripremite za sastanak? Zvuči neverovatno, ali žvakaća guma vam može pomoći jer dok je žvaćete pojačavate cirkulaciju krvi u mozak.

7. Spremate se za koktel na kojem ćete morati često da nazdravljate? Pre toga obavezno gricnite malo lešnika ili tune. Ove namirnice su bogate mastima, koje će pomoći organizmu da manje apsorbuje alkohol i ublažiti mamurluk koji vas očekuje sutradan.

8. Ako ste skloni učestalim infekcijama „tamo dole“, izbegavajte tange i donji veš sa mnogo tračica, mašnica i sličnih detalja jer se na njima talože bakterije koje narušavaju pH vrednost (kiselost) vagine i uzrokuju razvoj gljivica.

9. To što vaš posao podrazumeva da ste od jutra do mraka „zakucani“ ispred kompjutera, ne mora da znači da nikako ne možete da sačuvate svoj vid. Uradite sledeću vežbu na svaka dva sata: skrenite pogled sa monitora i gledajte gore-dole, a zatim levo-desno. U svakom pravcu po tri puta.

10. Kako da osvežite dah kada pri ruci nemate četkicu i pastu za zube? Grickajte jabuku, šargarepu ili krastavac. Ova hrana ima abrazivno delovanje, baš kao i zubna pasta.

11. Rešili ste da ostavite pušenje? Počnite sa sprovođenjem ove odluke dve nedelje pre menstrualnog ciklusa. Tada je nivo estrogena, hormona koji je zadužen za uživanje u svemu, pa i duvanskom dimu, niži nego inače, tako da će vam biti lakše da se odreknete svojih poroka. 

12. Oplemenite prostor cvećem. Postavite vazu sa ljiljanima, ružama ili nekim drugim cvetovima u spavaću ili radnu sobu. Prijatan miris pokreće hemiju u mozgu i popravlja raspoloženje.

13.
U vreme epidemije gripa, izbegnite infekciju: kada primetite da neka osoba u vašoj okolini kija ili kašlje, ne prilazite na bliže od metar-dva. Tako kapljice sluzi i pljuvačke neće moći da vas „zakače“ i bićete bezbedni.

14. Odličan način da podignete raspoloženje i izoštrite um je uživanje u šoljici kafe. Naučno je dokazano da je kofein prirodni antidepresiv jer podiže nivo serotonina i dopamina, hormona koji su povezani sa centrom za zadovoljstvo.

15. Briljirajte na ispitu ili poslovnom sastanku - izađite neposredno pre istog u desetominutnu šetnju. Tako ćete se usredsrediti i imati bolji rezultat.

16. Ne možete da se odreknete grickalica i brze hrane koji su pogubni ne samo za vaše zdravlje, već i za liniju? Evo rešenja: uvek pri ruci imajte bananu, jabuku ili pepermint bombone. Njihov miris i ukus pomoći će vam da se oduprete želji za čipsom, slanim krekerima ili hot dogom.

17. Na letovanju ste preterali sa sunčanjem i zaradili bolne opeketine? Ne dozvolite da vam to pokvari odmor. Uzimajte po jednu tabletu brufena na svakih osam sati dva dana. To će smiriti upalu i crvenilo kože i otkloniti bol.

18. Neplanirano ste zaglavili kod „druga“ i odlučili da prespavate u njegovom stanu. U tom slučaju sigurno kod sebe nemate četkicu za zube, ali i ne pomišljajte da pozajmite njegovu jer se priborom za higijenu prenose zarazne bolesti poput herpesa, sifilisa, hepatitisa ili HPV virusa. Nanesite pastu na prst.

19. Redovno proveravajte svoje zdravlje i bez posete lekaru. Stanje noktiju govori dosta o zdravlju organizma. Bele tačkice na njima upućuju na nedostatak gvožđa, žućkasti nokti na lošu cirkulaciju krvi, a bledi i krti nokti upozoravaju da se možda se radi o anemiji.

20. Ako vam je koža sklona bubuljicama, pojačajte unos masnih kiselina. Losos, koštunjavo voće, mahunarke i maslinovo ulje ublažavaju upalu kože i sprečavaju pojačano lučenje žlezda. Uvrstite ih u svakodnevni jelovnik.

21. Kada bez razloga osetite bes i nervozu, pogledajte neku komediju. Znatno će vam porasti nivo endorfina, koji će vratiti osećaj zadovoljstva.

22. Nikada, ali nikada, ne gutajte tablete bez vode jer gutanje „na suvo“ može iritirati sluzokožu organa za varenje i pojačati lučenje želudačne kiseline, što dalje vodi pojavi raznih oboljenja kao što je, na primer, čir na želucu.

23. Ako imate naviku da uvek nosite torbu na istom ramenu, odviknite se toga što pre. Trudite se da naizmenično menjate strane, jer su mišići opterećene strane pod konstantnim pritiskom koji može dovesti do njihovog oštećenja.

24. Ukoliko imate urinarnu infekciju, svakako su najbolji lek antibiotici koje će vam lekar propisati, ali za početak otklonite nelagodnost do odlaska kod lekara. Umočite pamučnu tkaninu u vodu, iscedite je i stavite u frižider nekoliko minuta, a zatim držite na upaljenom mestu. Niska temperatura delovaće poput anestezije koja će ublažiti bol pri mokrenju.

25. Kada ste posle stresnog dana suviše uznemireni i ne možete da zaspite probajte da postavite jednu ruku na stomak, udahnite i zadržite dah tri sekunde, a zatim izdahnite. Ponovite to šest do osam puta i primetićete da vam se puls usporava i organizam opušta.

26. Želite da ubrzate metabolizam? Grickajte bademe. Oni su bogati sastojcima koji sagorevaju kalorije.

27. Ležeran sportski stil prija vama, ali i vašoj kosi. Za razliku od upeglanih frizura, opuštena punđa, labavi rep ili pletenica poštedeće kosu od oštećenja i pucanja i sačuvati njen zdrav izgled.

28. Suva ispucala koža nije samo neugledna, već može biti uzrok neprijatnog osećaja. Nekoliko dodatnih čaša vode u toku dana sprečiće dehidrataciju i osećaj zategnute kože.

29. Uvek prilikom brijanja koristite različite brijače za različite delove tela - jedan za ispod pazuha, drugi za noge i treći za bikini zonu, savetuju lekari. Razlog su bakterije i infekcije koje bi se u tom slučaju sa bikini zone, na primer, lako raširile na ostale regije.

30. Ukoliko vas očekuje neki lakši hirurški zahvat ili čak obična popravka zuba, dogovorite sa lekarom da vam zakaže termin u prepodnevnim satima, jer je to doba dana kada organizam lakše podnosi bol i mučninu, koji mogu pratiti neke intervencije.

31. Američki naučnici otkrili su da crno vino sadrži rasveratrol, sastojak koji utiče na vitalnost organizma, a ima ga najviše u grožđu od kojeg se pravi Pinot Noir, vrsta francuskog vina. Zato nabavite jednu bocu ovog eliksira mladosti i nazdravite.

32. Ako živite sami, možda bi trebalo da nabavite kućnog ljubimca. Ne mislimo da treba da se ugledate na bakicu iz komšiluka čiji je stan pun mačaka, ali jedna slatka maca ublažiće osećaj usamljenosti. Naučno je dokazano da posedovanje kućnog ljubimca smanjuje rizik od pojave srčanih bolesti za čak 40 odsto.

33. Ne oslanjajte se na iste tablete protiv bolova svaki put kada vas nešto zaboli, jer ukoliko vam neka vrsta uspešno otklanja zubobolju, ne znači da će isti efekat imati kada vas zaboli glava ili stomak. Zato uvek kod sebe imajte ibuprofen, aspirin ili neki drugi analgetik.

34. Ako su vam noge posle špartanja na visokim potpeticama otečene i upaljene, uradite vežbu: prekrstite jednu nogu preko druge i nogom koja je gore, ispisujte „u vazduhu“ slova azbuke. Zatim zamenite noge i ponovite vežbu.

35. Dosadnu kijavicu koja je posledica neke alergije oterajte ljubljenjem sa dečkom. Pola sata takve seanse deluje poput sedativa na imuni sistem.

36. Umanjite vidljivost modrice tako što ćete kritična mesta istrljati ledom i namazati gelom sa K vitaminom (ima ga u kremama protiv podočnjaka).

37. Često osećate potrebu da praznite bešiku, a nemate urinarnu infekciju? Smanjite konzumiranje šećera jer on može da iritira bešiku i izaziva neprestanu potrebu za mokrenjem.

38. Podesite jačinu zvuka vašeg iPoda na nivo na kojem se odvija normalan razgovor. Svaki zvuk koji je jači od ovog preti da ugrozi vaš sluh.

39. Kada sledeći put „padnete u bedak“, pošaljite najboljoj prijateljici mejl u kojem ćete joj dati do znanja koliko vam znači. Možda zvuči otrcano, ali pozitivne emocije koje svojim komplimentima izazivate kod drugih osoba podstaći će i u vama lepa osećanja.

40. Posekli ste se prilikom brijanja? Zaustavite krvarenje tako što ćete na ranu naneti sloj petrolejskog gela i uviti zavojem. Nemate gel pri ruci? Zamenite ga pljuvačkom. Njeni sastojci će ubrzati proces zarastanja rane.

41. Neredovan ciklus možda znači da je vreme da promenite svoj način života i rasteretite prebukirani dnevni raspored jer mnogo rada, malo sna i stres mogu dovesti do izostanka menstruacije

42. Hladne nijanse zidova spavaće sobe pomoći će vam da se opustite i rešite stresa posle napornog dana - u obzir dolaze plava, zelena i ljubičasta. Ako želite da pojačate pažnju, izaberite crvenu, koja povećava unutrašnju energiju.

43. PMS je veoma često povezan sa nedostatkom kalcijuma u organizmu. Kada se, dakle, približe „oni dani“, pojačajte unos mleka, jogurta i sira.

44. Pevušenje omiljene melodije pojačaće lučenje oksitocina, hormona koji izaziva osećaj zadovoljstva, i učiniti da se osećate srećnije.

45. Ne možete da uskočite u džins? Jedite hranu bogatu kalijumom (banane ili kajsije) jer ovaj mineral pomaže izbacivanje tečnosti iz organizma. 

NEPRIJATNI PROBLEMI - Rešite ih se u rekordnom roku...

Imate gasove. Uvek pri ruci imajte tablete za regulisanje crevne flore, i to one koje se tope u ustima i koje sadrže simaldrat. Ili, potražite najbliži toalet u kojem možete isprazniti creva i osloboditi se gasova. Ukoliko često imate ovaj problem, izbegavajte gazirane napitke, tešku hranu i žvakaću gumu jer oni podstiču stvaranje gasova.
Ispucale usne koje bole na hladnoći. Ublažite iritaciju i bol nanošenjem debelog sloja balzama za usne sa zaštitnim faktorom (minimum 15) svaki put kada izlazite napolje. S vremena na vreme namažite usne vazelinom, ostavite dvadesetak minuta i isperite.
Pojavila vam se zanoktica. Deo kože oko nje namažite antibakterijskim gelom ili kremom i isecite je pažljivo makazicama što bliže korenu. Kako su zanoktice zapravo suva koža oko nokta koja puca i lista se, ubuduće joj posvetite više nege. Svako veče pre spavanja u ovaj deo umasirajte ulje protiv zanoktica, a ujutru kremu za ruke.

  • email Pošalji prijatelju
Oceni članak
4.36

Prijavite se ne feed komentara Komentara (0 poslato):

ukupno: | prikazano:

Pošaljite komentar comment

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Unesite kod sa slike:

Modni ziri
1. Mladić sa kojim se viđate već mesec dana vas pita da li biste hteli da i „zvanično“ postanete par i prestanete da se viđate sa drugima. Šta ćete odgovoriti?

Cosmo ANKETA

Šta vi radite nakon raskida?