Premotajte film nekoliko decenija unazad. Reklame za određene proizvode, billbordi i plakati izgledali su mnogo drugačije. Razlika se, jasno, nalazi u estetici vremena, ali to nije jedino što je drugačije. U njima je žena bila jasno postavljena u podređeni položaj i čini se kako je to bila praksa koja je nekad(još dominantnije nego danas) vladala marketingom.

Ovakve situacije nažalost nisu strane ni danas, iako naravno, nisu ni približno radikalne kao što su bile nekad. 1940-ih, 50-ih i 60-ih godina muškarac je bio glava porodice jer ipak, patrijarhat je bio na vrhuncu. Muškarac je bio taj koji je određivao pojam idealne žene pa su i reklame (jer su u marketingu radili muškarci) bile pune stereotipima o ženama (žena kao domaćica, žena kao seksualni objekt, itd). Nametanjem takvih ideala, razvojem industrije lepote i pornografske , žena je uverena da je potrebno odbaciti stereotip majke i domaćice i prihvatiti novu ulogu žene kao otelotvorenje seksepila.

Tokom godina, žene su počele da imaju sve veće pravo glasa, feminizam jača i ženska svest počinje nešto da znači. Iako još uvek situacija nije idealna i žena je neretko i danas „ona koja kuva i pere“ i ona koja predstavlja seksualni objekt, neke stvari se menjaju. Celoj situaciji doskočio je i 31-godišnji fotograf Eli Rezkallah iz Libanona koji je odlučio da reklame stare nekoliko decenija uredi u novoj verziji.

Eli je stavio muškarca u podređenu stereotipnu poziciju, u kojoj je godinama živela žena. Moramo da priznamo da je ovo jedna od boljih ideja koje smo videli u zadnje vreme. Digao se glas protiv šovinizma i problem je predstavljen na potpuno drugačiji način.

Izvor: Fashion.hr