Preskačete obroke? Pazite da se ne ugojite!
Manji broj obroka znači manje kalorija? Istraživanja pokazuju da naš organizam ne reaguje onako kako očekujemo…
Kada preskočite obrok, veća je verovatnoća da ćete kasnije preterati sa visokokaloričnim ugljenim hidratima i skrobom, pokazuje novo istraživanje sa univerziteta Kornel. Takođe, otkriveno je i da ljudi koji započnu obrok sa hranom punom skroba kao što su testenine, krompir ili hleb unesu mnogo više kalorija nego oni koji su započeli salatom.
Učesnici istraživanja su podeljeni u dve grupe, od kojih je jedna postila 18 sati od 6 uveče. Sledećeg dana su išli na ručak, a naučnici su pratili šta će uzeti za jelo. Posle 12 ponavljanja eskperimenta, pokazalo se da ljudi koji su postili počinju obrok namirnicama sa skrobom, te da je manja šansa da će početi povrćem. Uneli su čak 20 odsto više kalorija!
O čemu se u stvari radi? Naučnici smatraju da organizam traži ugljene hidrate kada smo gladni zato što su brz izvor energije, što objašnjava ponašanje ispitanika koji nisu jeli 18 sati.
U praksi, to znači da se trudite da jedete umereno tri puta dnevno i da započnete obrok nečim zdravim kao što je voćka, povrće ili proteini.






Adria Media Serbia