Velike stvari su napravljene od niza malih stvari skupljenih zajedno.
Vinsent van Gog
Naslovna | Lepota | Hrana za zdravu kosu

Hrana za zdravu kosu

Hrana za zdravu kosu

Zdrava i sjajna kosa često može biti teško dostižan cilj, a bezbrojni proizvodi ne daju nam uvek rezultate koje očekujemo. Dobro pakovanje je, naravno, ono što nam uvek treba, ali nutricionisti ističu da je ono što jedemo takođe vrlo značajno za izgled kose.

“Vaša kosa poraste za oko jedan centimetar svakog meseca, a osnova za njen rast, isto kao iz rast noktiju i obnavljanje kože, jesu namirnice koje jedemo”, objašnjava dr Don Džekson Blatner, dijetetičarka iz Čikaga.

“Ako se zdravo hranite, razvijaćete zdravije ćelije u celom svom telu, spolja i iz nutra”, dodaje ona.

Stručnjaci ipak ističu da hrana ne može da promeni ono što ste dobili rođenjem, odnosno – ako vam je kosa tanka, ona nikada neće postati drugačija, bez obzira šta jedete. Zato ne treba očekivati čuda, ali dobro izbalansirana ishrana bogata proteinima i gvožđem će svakako poboljšati kvalitet vaše kose.

Evo namirnica koje bi trebalo da budu obavezna stavka u vašoj ishrani, da bi vaša kosa zablistala.

LOSOS. Pun je omega-3 masnih kiselina, a takođe je i bogat izvor proteina, vitamina B12 i gvožđa. Nutricionisti kažu da su takozvane dobre masti važne da bi koža temena bila zdrava.

TAMNO ZELENO POVRĆE. Odličan je izvor vitamina A i C, koji su potrebni vašem telu da bi proizvodilo sebum, odnosno masne supstance skrivene u folikulima veše kose, koje su prirodan balzam za kosu. Povrće tamno zelene boje obezbeđuje vašem telu i gvožđe i kalcijum.

PASULJ I SOČIVO. Ove namirnice treblo bi da imaju važno mesto u vašoj ishrani, ako želite zdravu kosu. Ne samo da daje telu puno proteina koji pomažu rast kose, već i gvožđe, cink i biotin.

KOŠTUNJAVO VOĆE.
Orasi su najbolji izvor selena, važnog minerala za vašu kosu i teme. Lešnici sadrže alfa-linolensku kiselinu i omega-3 masti koje čine vašu kosu zdravijom. Takođe, sadrže puno cinka.

PILETINA I ĆURETINA. Ovo meso sadrži veliku količinu visoko kvalitetnih proteina koji će pomoći vašoj kosi da bude zdrava. Bez dovoljno proteina, vaša kosa može izgledati beživotno.

JAJA. Pržena ili kuvana, jaja su jedan od najboljih izvora proteina, a sadrže i biotin i vitamin B12, koji su važni za vašu lepotu uopšte.

MLEČNI PROIZVODI. Naravno, oni sa niskim sadržajem masti. Kalcijum koji dobijamo iz obranog mleka i jogurta je važan za rast kose.

ŠARGAREPA.
Odličan izvor vitamna A, osim što je dobra za vid, čini vaše teme zdravim. Kako je zdravo teme osnova za lepu i sjajnu kosu, neka šargarešpa postane obavezan deo vaše ishrane.

Komentarišite! Šta vi činite da bi vam kosa bila zdrava? Da li se ove namirnice redovno nalaze na vašem meniju?

  • email Pošalji prijatelju
Oceni članak
4.62

Prijavite se ne feed komentara Komentara (1 poslato):

Aleksandar 24/05/2011 10:35:48
imam problema sa kosom, dosta se proredila u podrucju temena...kazu mi da je to androgena alopecija, mada imam i genetske predispozicije jer ocu je opala kosa a i meni je pod uticajem stresa, kosa mi se jako brzo masti a i ishrana mi nije bas najbolja...koristio sam sve i svasta i nikakvih rezultata samo obicno bacanje novca . . . iskreno receno meni je proredjenje kose povezano sa stresom. . .
Palac gore Palac dole
-1
ukupno: 1 | prikazano: 1 - 1

Pošaljite komentar comment

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Unesite kod sa slike:

Cosmo Trka na stiklama
Modni ziri
1. Mladić sa kojim se viđate već mesec dana vas pita da li biste hteli da i „zvanično“ postanete par i prestanete da se viđate sa drugima. Šta ćete odgovoriti?

Cosmo ANKETA

Šta vi radite nakon raskida?