Kad osetiš bes, pomisli i na posledice.
Naslovna | Cosmo Svet | O Cosmu cat | Kako je Cosmopolitan promenio svet

Kako je Cosmopolitan promenio svet

Fascinantna priča o nastanku magazina koji poznajete, volite, bez kojeg ne možete da živite

Priča o tome kako je neverovatna žena po imenu Helen Gurli Braun još šezdesetih transfromisala porodičan magazin po imenu Cosmopolitan u štivo bez kojeg ne mogu milioni mladih žena širom sveta je jednostavno neverovatna!

Ranih šezdesetih, mlade, neudate žene su osetile prvi dah slobode. Po prvi put u istoriji one su se oprobale u poljima koja su bila obeležena muškom dominacijom i probale seks pre braka. Ali, fenomen je bio previše avangardan da bi bilo ko o njemu pričao - barem ne javno. Osim retkih, među kojima je i Helen Gurli Braun. Po prvi put, ona je obajsnila ženama u svojoj knjizi "Seks i neudata devojka" da im nije nužan muškarac da bi bile srećne. I isto tako, ako žele seks, da ga mogu imati kad god požele, bez osećaja krivice.

Knjiga je pogodila mnoge, ali je i postala bestseler, sa hordom devojaka koje su vapile za još saveta od nje. Tako se rodila ideja o magazinu. "Želela sam da magazin bude njihova najbolja prijateljica, platforma na kojoj bih im saopštila još svojih oslobađajućih ideja. Snažno sam želela da izgovorim tu istinu: Da, seks je jedna od najboljih stvari koje postoje i da ustvari i ne znam koje bi to druge bile. Da, želim da vam kažem da se može imati sve: ljubav, seks, novac!" izjavila je ona.

I tako je Cosmopolitan od porodičnog magazina postao magazin za mlade, samosvesne, hrabre žene. I unapredio svoj tiraž od nekoliko stotina hiljada na tri miliona! Danas, Cosmo je najprodavaniji magazin u svojoj kategoriji, sa svojih 58 internacionalnih izdanja, na 34 jezika i distribucijom u oko stotinu zemalja što ga čini najdinamičnijim i najpopularnijim brendom među magazinima na planeti.

Helen Gurli Braun je veoma aktivna i u svojoj devetoj deceniji i svakodnevno obavlja svoje dužnosti kao glavni urednik internacionalnih izdanja.

Prava, neverovatna, hrabra Cosmo devojka koja je pomogla milionima devojaka da žive bolje i imaju sve!!!

Cosmopolitan u Srbiji 

Aktivan Aktuelan Atraktivan

Da... Cosmopolitan na srpskom jeziku. Svetsko a naše! Samo je jedan od komentara koji se mogao čuti na lansiranju srpskog izdanja tog 28. aprila 2004. godine u hotelu Hyatt Regency Belgrade. Specijalno za tu priliku u Beograd je stigla i Helen Gurli Braun, koja je zajedno sa urednicom domaćeg izdanja, Natašom Davidov, predstavila prvi broj čiju je naslovnicu krasila glumica Miša Barton.

Sve je bilo veoma glamurozno, kreativno i sa puno cveća! Cvet je bio lajtmotiv za ovu noć, prvenstveno kraseći toalete oko hiljadu uvek trendi Beograđanki a zatim kao i mogućnost da muški deo zvanica iskaže damama svoju naklonost. Već tada bilo je jasno: Cosmopolitan je magazin koji će pomoći ženama u Srbiji i Crnoj Gori da žive bolje i da se raduju. Muškarci bi takođe mogli da ga čitaju, ako ni zbog čega drugog, a ono barem po staroj dobroj logici: upoznaj svog "neprijatelja". Takođe, to je bio prvi jasan znak da se približavamo tom velikom i zabavnom svetu!

Od tada pa do danas srpsko izdanje ima čime da se pohvali: 1. Akcija AAA čitateljka godine u saradnji sa Maybelline New York, usrećila je dve mlade žene i ostvarila im san uz novčanu nagradu od 5.000 EUR. 2. Srpsko izdanje jedno je od izdanja sa najvećim brojem lokalnih naslovnica, što dodatno govori u prilog srpskoj lepoti i duhu. 3. Beograd se 2007. godine, zahvaljujući našoj akciji "Trka na štiklama" upisao u red najdinamičnijih svetskih metropola. 4. Cosmopolitan je uzimao učešće u svim vitalnim akcijama koje podržavaju žene u Srbiji i Crnog Gori: od borbe protiv raka dojke do izgradnje Sigurne ženske kuće. 5. Urednica srpskog izdanja, Nataša Davidov, već tri godine uzastopno je birana u prvih 200 najmoćnijih žena u Srbiji, što, između ostalog, potvrđuje uticaj i moć koji Cosmopolitan ima u našoj sredini. 6. Našim čitateljkama nalazili smo posao (Akcija "Prilika iz snova"), omogućavali smo im da ih vozi lični vozač (Akcija "Cosmo cica & Seat kolica"), da nauče da igraju salsu ("Salsa Party"). 7. Ali, nismo zaboravili ni muškarce! U novembru prošle godine izabrali smo Cosmo Srcolomca u zajedničkoj akciji sa Taramauntom i Delta Autom. I to ne jednog - nego tri! 8. Dobijali smo nagrade, jer ste vi tako hteli (Igor Todorović, modni urednik godine "Pantene Beauty Awards za 2007") 9. Uticali smo na kreativniji pristup u izdavaštvu (predavanje Design Serbia, učesnici: Nataša Davidov i Meera Kumari, dizajner britanskog Vogue-a). 10. Ono što smo radili od početka, to je naša suština, to je naša misija: donosimo RADOST i OHRABRENJE!!! Na svakoj stranici, svakog meseca. Za vas i zbog vas.

Uživajte čitajući Cosmo magazin i Cosmo on-line i osećajte se svetski!

  • email Pošalji prijatelju
Oceni članak
4.71

Prijavite se ne feed komentara Komentara (4 poslato):

ella 19/08/2013 01:33:20
veliki pozz, mogu li dobiti vaš mail? želim vam poslati nešto što baš i nije a komentara? unapred zahvalna
Palac gore Palac dole
0
sanja 05/12/2012 08:54:44
Da li mogu da dobijem vas email da vam nesto posaljem ? Unapred zahvalna..
Palac gore Palac dole
0
Nevena 22/01/2011 05:05:04
Godinama ga ne kupujem. Usput, u nekom kafeu prelistam. Ugusile me iste informacije. Mozda me je i zanimalo ponesto o seksu. Verovatno da sam gledala modne ideje. I jedina poenta je da je dosada intezivna gledajuci u fotografije i citati gluposti koje se prevazidju u tri broja.
Nisam imala prilike da se susretnem sa stranim izdanjima ali ako ovakvi jesu, dzaba ideja, naziv i ugled jer zaista, nema se na sta ugledati. Prosirite smisao za humor i dajte malo paznje. Da imamo vise mogucnosti citajuci Vas.
Palac gore Palac dole
9
Ivanka 17/11/2010 21:17:03
Kad je u pitanju Cosmo, ne svidjaju mi se dve stvari , to je naslovna stranica koja je stereotipna, uvek je to devojka sa dubokim dekolteom ili treger majcom, tj . insistira se na nekom glamuroznom izgledu,koga zapravo i nema, mnogi od nas se tako ne oblace ni za Novogodisnje vece, a kamoli svakog dana. Prosta ta naslovnica, odstupa od ralnog zivota , barem u Srbiji, a verujem i u svetu. A i dosadila je svima... Druga stvar je insistiranje na temama o sexu. Ovo ipak nije Njujork, kod nas Sex i grad jedva da ko i gleda, i to samo zbog odece, size nikoga ne zanima. Tj. sex nije tema, koja muci nase devojke, zene... Vec to je kako naci odgovarajuci posao, kako dobro zaraditi , kako ostavriti sebe , a onda kako naci odgovarajuceg muskarca, koji ce tu vasu srecu, zaokruziti. Jer ono sto Vi zaboravljate, to je da se provodi jako puno vremena na poslu, za neke bedne pare, da je problem prezivljavanja , najveci problem u Srbiji i da vam onda nije ni do sexa, ni do glamuroznih dekoltea. Sem ako Vasa ciljna grupa nisu Karicke, Miskovicke, Drakulicke , Hamovicke. One cine najvise 5% zena u Srbiji, a sve ostalo je lumpenproletarijat, pa i ispod toga. Srdacno Vasa
Ivanka Nenadic
P.S. U principu ste kvalitetan casopis, sa solidnim prilozima.
Palac gore Palac dole
16
ukupno: 4 | prikazano: 1 - 4

Pošaljite komentar comment

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Unesite kod sa slike:

Cosmo Trka na stiklama

Cosmo ANKETA

Šta vi radite nakon raskida?